Nordiska Listan AB

Nordiska Listan AB lanserar FotografListan

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 18:15 CEST

FotografListan (www.fotograflistan.se) hjälper de som behöver anlita en fotograf att hitta rätt leverantör. Kontaktuppgifter och en beskrivning på uppdraget fylls i och registreras på sajten, samtidigt som förfrågan skickas per e-post till matchande leverantörer.

Leverantörerna kan sedan kontakta den som lämnat förfrågan via FotografListans gränssnitt eller via telefon. Efter det är det bara för kunden att välja den fotograf som passar bäst. Anslutna företag på FotografListan får matchade kundförfrågningar till sitt konto på sajten. Företaget kan även via ett enkelt gränssnitt göra en företagspresentation som blir sökbar via FotografListans adressregister.

"Intresset bland tjänsteföretagen har snabbt blivit större samtidigt som fler konsumenter får upp ögonen för denna typ av tjänst. Vi ser en kraftig ökning i antalet förfrågningar och besökare på samtliga sajter vi driver", säger Henric Löfström, VD på Nordiska Listan AB.

Nordiska Listan AB har sedan några år tidigare Listan.se, MäklarListan, StädListan och FlyttListan i sin portfölj. I år lanserades även CateringListan (www.cateringlistan.se), ElektrikerListan (www.elektrikerlistan.se) och VärmepumpsListan (www.varmepumpslistan.se).

Nordiska Listan AB är en av Sveriges största förmedlare av tjänster. Företaget grundades 2006 och 2007 lanserades MäklarListan, FlyttListan och StädListan. Två år senare lanserades Listan (listan.se). Varje dag förmedlar Nordiska Listan AB mellan 50 - 150 unika förfrågningar till våra samarbetspartners. Under 2009 hade vi över 3 000 000 besök och förmedalade tjänster till ett uppskattat värde av ca 250 MSEK. Nordiska Listan kommer att expandera kraftigt under 2010 och beräknar att vara närvarande i 20 branscher innan årets slut.