Fitnessgalan AB

Nordiska Mästerskapen I Pole Dance På Fitnessgalan

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2014 06:56 CET

Fitnessgalan blir skådeplats för Nordic Grand Prix Pole – Nordiska Mästerskapen i Pole Dance– som går av stapeln 9 maj 2014 i Globen, Stockholm. I tävlingen sammanstrålar 5 par från varje land för att tävla om titeln Nordiska Mästare.

Vem vill bli Nordisk Mästare i Pole Dance? Nu har du chansen. På Fitnessgalan i Globen har du inte bara chansen att vinna den glansfulla titeln. Deltagarna har dessutom möjlighet att kvalificera till världsmästerskapen i London sommaren 2014. Från Danmark, Finland, Island, Sverige och Norge kvalificeras topp 3 i varje kategori - som är women, men och double.

12 mars är sista chansen att leverera ditt bidrag, vilket du gör med text och video till info@studiodq.com. 20 mars fattas beslut om vilka deltagarna som ges möjlighet att tävla om titeln Nordiska Mästare. 26 utannonseras deltagarna på den officiella hemsidan för Nordiska Mästerskapen – Nordic Grand Prix Pole. Därefter drabbar deltagarna samman i kampen om den hedersamma titeln på Fitnessgalan i Globen 9 maj 2014. Här kan du boka biljetter till Fitnessgalan. Deltagarna betalar 500 SEK/person i tävlingsavgift, och deltagare som deltar i flera kategorier behöver inte betala ytterligare avgifter. Det är gratis att söka.

”Pole är en växande sport, både bland tjejer och killar, och alla kan träna. Studio Dancing Queen, som är med och arrangerar, är först och störst i Norden. Vi har inte bara kurser, helgpaket, camps, och hippor/svensexor. Vi har även Nordens enda instruktörsutbildning”, berättar Petra Larsson från Studio Dancing Queen.

Anmäl dig till tävlingen med ansökan till info@studiodq.com. Boka entrébiljetter till Fitnessgalan här och läs mer om Nordic Grand Prix Pole på NordicGpp.com. För att undgå långa köer och garantera att du kommer in på Fitnessgalan rekommenderar vi biljettköp redan nu.

Europas mest prestigefulla fitness och hälsoevent! 9-11 maj 2014 Globen – Stockholm

Fitnessgalan har samlat de branschledande företagen inom fitness och hälsa. Under tre dagar får du de allra senaste trenderna och produkterna på en och samma mässa. Dagarna är fyllda med tävlingar, event samt inspiration från kända föreläsare inom träning, hälsa, kost, och skönhet.