Nordnet Sverige

Nordnet utsedd till Sveriges snabbast växande teknologiföretag

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2003 09:23 CET

Den internationella revisions och konsultfirman Deloitte utser årligen de 500 snabbast växande teknologiföretagen i Europa, European Technology Fast 500. Rankingen baserar sig på omsättningstillväxt de senaste fem åren. Fr.o.m. i år har Deloitte även startat ett lokalt tillväxtprogram för den svenska marknaden, Sweden Technology Fast 50. På prisutdelningen igår kväll erhöll Nordnet första priset med en omsättningstillväxt för de senaste fem åren om 16934%.

På den europeiska rankingen placerade sig Nordnet för andra gången som bästa svenska företag samt för andra gången i Top 5 över de snabbast växande europeiska teknologi-företagen. I European Technology Fast 500 har Nordnet placerat sig; 2003 (4), 2002 (61) och 2001 (2).

"Det har varit en fantastisk resa sedan vi startade verksamheten för 6-7 år sedan. Enormt roligt att tillhöra de snabbast växande teknologiföretagen i Europa. Vi har skapat ett marknadsledande företag i tillväxttoppen som nu också visar god lönsamhet. Det gör mig mycket glad, fast jag blir nog aldrig nöjd. Vi ska bli ännu bättre," säger Klas Danielsson, VD på Nordnet.

För ytterligare information kontakta:
Klas Danielsson, VD Nordnet, 08-506 330 30, 0708-744574, klas.danielsson@nordnet.se

Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. är en discount broker och erbjuder Internetmäklartjänster och personlig mäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK-försäkringar. Internetmäklaren Aktiedirekt erbjuder marknadens lägsta minimicourtage 9 kr. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Aktiedirekt www.aktiedirekt.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu .

Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=32622