Nordnet Sverige

Nordnets bankkort nu Sveriges billigaste kort - utan både års/månadsavgift och valutapåslag

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2003 12:20 CEST

Nordnet förbättrar villkoren för sitt bankkort, Nordnet AssetCard, genom att ta bort års/månadsavgiften och det omdiskuterade valutapåslaget. Nordnet AssetCard är MasterCard anslutet och kan användas i uttagsautomater och i affärer i hela världen.

Nordnet AssetCard är nu det enda MasterCard anslutna kortet i Sverige helt utan fast års/månadsavgift.

Inget valutapåslag
Det i media så omdiskuterade valutapåslaget slopas också vilket gör Nordnet AssetCard till ett av de få kort på marknaden som inte tar ut några extra avgifter för transaktioner i andra valutor. Efter en intern kontroll framkom att inga som helst hanteringskostnader finns för transaktioner i andra valutor varför beslut fattades att ta bort valutapåslaget.

För ytterligare information kontakta:
Jessica Gertun, marknadschef, 08-506 330 30, 0709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. är en discount broker och erbjuder Internetmäklartjänster och personlig mäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK-försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu .