MPC AB

Nordtruck huvudpartner till MPC Stjärngolf i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2012 09:14 CEST

Vi kan nu stolt gå ut med att lokala företaget Nordtruck AB kommer att gå in som en av huvudpartnerserna till MPC Stjärngolf som spelas på Veckefjärdens Golf Club.

MPC Stjärngolf arrangeras för andra året i rad i Örnsköldsvik, och återigen är det i samarbete med Peter ”Foppa” Forsberg och spel på Veckefjärdens GC. I år kan vi även se att Nordtruck AB fortsätter som en av huvudpartnerserna till företagseventet där varje team utökas med en kändprofil från idrottsvärldens, nöjesvärldens eller näringslivet. Nordtruck AB verksamhet är inriktad på försäljning och uthyrning av huvudsakligen truckar och har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik, medan bolaget har verkstäder i ett flertal städer i Norra Sverige. Samarbetet med MPC Stjärngolf innebär att bolaget kommer att finnas på plats under tävlingen i form av en egen marknadsyta men kommer även personligen att delta. Nordtruck AB är sedan år 2003 återförsäljare för Lindes produkter men har varit verksam sedan 1999 i region norr, då i Lindes organisation. Linde är en global aktör och tillhör världens ledande tillverkare av truckar.

- Roligt att vi få äran att fortsätta samarbete med Nordtruck AB. För att vi skulle våga satsa på MPC Stjärngolf i Örnsköldsvik var det a och o att näringslivet ställde sig bakom och att det var ett event de verkligen ville ha till regionen. Det är också viktigt för oss att få en bra kombination med rikstäckande starka företag och lokalt starka företag vilket Nordtruck AB är ett mycket gott exempel på, säger
Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Tisdagen den 19 juni är det dags för touren att börja, som startar i Örnsköldsvik men följs sedan av städerna Stockholm, Göteborg och premiärorten Malmö. Tävlingen i Örnsköldsvik görs i samverkan med hockeyproffsens stiftelse ICE Breakers för barn och ungdomar.

- Vi gillande upplägget med MPC Stjärngolf direkt då vi fick det presenterat för oss och det föll mycket väl ut förra året vilket gjort det helt naturligt för oss att fortsätta satsningen. Vi tillsammans med arrangören satsar nu på att höja nivån ytterligare ett snäpp där Övik får vara med som en av orterna i Sveriges största företagsgolf tour. Säger Patrik Hedberg, ägare tillsammans med Peter Stattin.

För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf.se.

För vidare information om Nordtruck AB, kontakta Patrik Hedberg via patrik@nordtruck.se eller telefon 0660-26 55 70 eller www.nordtruck.se