Nordum Asset Management AB

NORDUM SATSAR VIDARE MED NYTT BOLAG OCH NAMNBYTE

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2008 09:00 CEST

I januari klev den nordiska investmentbanken ABG Sundal Collier in i Nordum Asset Management och tillförde förutom finansiella muskler också mycket värdefull kompetens vilket nu lett till att Nordum utvecklar och breddar sin verksamhet. I samband med detta byter man namn på Nordum Asset Management till Nordum Property Group.

Ett första synbart steg av utveckling är nu lanseringen av Nordier Property Advisors.

Verksamheten blir bred med allt från köp- och säljrådgivning, ekonomisk styrning av fastighetsbolag och fastighetsvärdering. Tillsammans med ABG Sundal Collier kommer bolaget också att kunna erbjuda Corporate Finance relaterade tjänster, primärt inriktade mot nordiska fastighetsrelaterade börsbolag.

- Målet är att etablera oss som en av de allra bästa fastighetsrådgivarna i landet säger Andreas Öberg Eneskjöld, vd på Nordier Property Advisors.

Med i bolaget från start finns också Fredrik Widehov för att representera Nordier Property Advisors i Öresundsregionen och senare under hösten ansluter Mikael Wilton till Stockholmskontoret.

Under hösten planerar man att rekrytera ytterligare personer. Förutom en av branschens starkaste samarbetspartners har man skapat ett attraktivt ersättningssystem med målsättning att bygga ett bolag med långsiktiga och engagerade medarbetare.

I Nordum Property Group ingår förutom Nordier Property Advisors även Nordum Fastighetsfond 1 AB.

För mer information vänligen kontakta

Andreas Öberg Eneskjöld

VD Nordier Property Advisors