SYSteam

Norgani väljer SYSteams nya branschlösning för fastighetsbolag

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2006 10:19 CET

Norgani, Nordens största hotellägare, har valt SYSteams helt nya branschlösning för fastighetsbolag innefattande även IT-drift. Systemkonceptet ska implementeras i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Norgani startade sin verksamhet år 2005 och äger en portfölj om 79 st. större 3- och 4-stjärniga hotell med totalt över 13 000 rum (700 000 kvm). Norganis organisation håller nu på att byggas upp i Norden och man har då sökt en heltäckande och modern lösning, som ger en garanti för framtida expansion och utveckling. Man sökte även en partner som förstår behoven inom fastighetsförvaltning och som har kraft och kompetens att driva Norganis affärsverksamhet framåt ur ett IT-perspektiv.

"Vår verksamhet är under stark expansion och ställer särskilt stora krav på flexibilitet och funktionalitet. Ett av våra mer prioriterade krav har också varit att lösningen ska baseras på Microsofts programvaror och grundplattform. Av de lösningar vi har studerat har SYSteams nya fastighetskoncept allra bäst uppfyllt dessa krav", säger Mats Sterner, CFO hos Norgani.

SYSteams branschlösning utförs i grunden av Microsofts affärssystem Dynamics AX påbyggt med fastighetsapplikationer PMAx.

"SYSteams målsättning är att aktivt bidra till kundernas affärsutveckling med hjälp av IT. Vi ser att det nya branschkonceptet uppfyller detta mål på ett mycket kompetent och tydligt sätt. Det är glädjande att marknaden nu har värderat och insett fördelarna med lösningar som bygger på Microsofts grundfundament för verksamhetsstöd", säger Peter Propst, affärsutvecklare hos SYSteam.

Magnus Unneberg, ansvarig säljare hos SYSteam MS Solutions AB
Peter Propst, affärsutvecklare för SYSteam UDAC