Smart Mobility

Norges statsbaner använder produkter från Smart Mobility

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 11:34 CET

- "Självfallet är det en fjäder i hatten att Norges statsbaner använder våra produkter", säger Smart Mobility:s VD Stefan Weil.

Det norska tågbolaget Norges statsbaner har valt att använda produkten Pidion BIP1300 för biljettvalidering och försäljning av biljetter ombord sina tåg.

- "Det har varit en lång process  med flera inblandade företag men vi är nu äntligen i hamn med den här affären. Självfallet har det tagit lång tid - det gör det alltid med offentliga upphandlingar - men det känns väldigt bra att nu kunna säga att våra produkter används av Norges största tågbolag", fortsätter Stefan Weil.

- "BIP1300 är en spännande handdator som inte bara klarar av scanning och RFID utan som även har en integrerad skrivare för kvitto- och biljettskrivning", avslutar Stefan Weil.

Smart Mobility är ett svenskt företag som levererar handdatorer och mobila skrivare till återförsäljare. Företag som Securitas, Svensk bevakningstjänst, SJ, Norges statsbaner är några exempel på företag som har fått produkter levererade från Smart Mobility.

Oavsett om det gäller logistik, kollektivtrafik, datahantering eller mobilt arbete så erbjuder Smart Mobility konkurrenskraftiga produkter.