Aspiro AB (publ)

Norgestoppen: OL-hysteri i mobilen

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2006 14:41 CET

(Oslo, 6. mars 2006) Mira Craig slapp sitt debutalbum tidligere i år. Nå går hun inn på femteplass på månedens ringetonetoppliste med låten Headhunted (Bonnier Amigo). Beyoncés singel Check On It (Sony BMG) fra den nye Rosa Panteren-filmen gjør også entré på topplisten. Feiringen av Valentine’s Day blåste liv i Stevie Wonders klassiker I Just Called To Say I Love You (Universal). På spilltopplisten har OL satt sitt preg på plasseringene. Det offisielle OL-spillet klatret helt opp til tredjeplass, rett bak vinterfavoritten Playman Winter Games.

Her er norske mobilbrukeres favorittringetoner og –spill i februar 2006 *:

Topp 10 – ringetoner

1. Madrugada ft. Ane Brun – Lift Me (1)
2. Svartingarna – Nei, så norsk du har blitt (NY!)
3. Westlife – You Raise Me Up (3)
4. Madonna – Hung Up (2)
5. Mira Craig – Headhunted (NY!)
6. Black Eyed Peas – My Humps (6)
7. Beyoncé – Check On It (NY!)
8. James Blunt – Goodbye My Lover (4)
9. Eminem – When I’m Gone (NY!)
10. Stevie Wonder – I Just Called To Say I Love You (NY!)

Topp 10 – javaspill

1. Crash Racing (NY!)
2. Playman Winter Games 3D (2)
3. Torino 2006 (NY!)
4. Tetris (1)
5. Sudoku Master (4)
6. World Poker Tour (9)
7. Sudoku Master Pro 2 (8)
8. Trivial Pursuit Volume 3 (10)
9. Call Of Duty 2 (5)
10. Football Manager 2006 (3)

*Listene over Norges mest solgte ringetoner og javaspill gjenspeiler salget på Inpoc, Cellus og Aspiros mediepartnere som Telenor, Netcom, Egmont, VG og Dagbladet. Prøvelytt og se hele utvalget på www.inpoc.no eller last ned direkte på wap.inpoc.no

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Hauk Landsverk, Country Manager Norway, Tel: +47 982 21 268, hauk.landsverk@aspiro.com
Ann Charlotte Svensson, Informasjonssjef, Tel: +46 709 91 80 10,
anncharlotte.svensson@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro selger mobile innholdstjenester til forbrukere i Norden, Øvrige europa og Nord-Amerika, og er markedsleder i Norden. Aspiro tilbyr en bred portefølje av mobile tjenester som spill, ringetoner, bakgrunnsbilder, filmklipp, musikk, nummeropplysning via sms, målservice, etc. Salget skjer direkte via annonsering og egne web- og wapsider under merkenavn som Inpoc, Cellus, Mobilehits, SMS Land, Boomi og MAF og gjennom partnerskap med mobiloperatører og medieselskap. Aspiro ble grunnlagt i 1998 og har siden 2001 vært notert på Stockholmsbørsens O-liste. Schibsted ASA er selskapets største enkeltaksjonær med 43,8 prosent. Aspiro har rundt 130 ansatte med hovedkontor i Sverige samt lokale kontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Storbritannia, Spania, Luxemburg, Estland, Latvia, Litauen, og er representert via egen agent i USA.