hybris

Norgren utsträcker hybris-plattformen till USA-marknaden

Pressmeddelande  •  2010-02-03 10:23 CET

Enhetlig produktinformation för Norgren Express kataloger och webbutiker i Europa och USA blir nu verklighet tack vare hybris.

London 2010-02-03: hybris, www.hybris.com, ledande programvaruleverantör för e-handel och flerkanalsförsäljning, meddelar idag att den globala pneumatik- och hydraulikleverantören Norgren  utsträcker sin användning av hybris. Produktinformationslösningen (PIM=product information management) kommer nu även att stödja Norgrens USA-marknad.

Norgren arbetar sedan en tid mot att konsolidera källorna för sin produktinformation. Ett led i denna strategi är att införa hybris på USA-marknaden. Många lokala informationsdatabaser kommer nu att ersättas av en enda, vilket garanterar kvalitet och överblickbarhet. Konsolideringen sker genom att den befintliga europeiska centrala produktdatabasen anpassas till måttenheter och annan nationell marknadsinformation i USA.

Norgrens CIO Karin Catton säger: ”Våra kataloger och webbutiker omfattar ett enormt stort produktsortiment. Genom att centralisera all vår komplexa produktinformation kan vi hantera den bättre för samtliga kanaler. Den primära orsaken till att vi valde hybris var deras dokumenterat kompetenta PIM-plattform med mycket funktionalitet. hybris är enkelt att använda och har goda möjligheter att stödja komplexa processer.”

Ciaran Crowley som är Global Express Channel Manager vid Norgren, säger: ”Utsträckningen av hybris till vår USA-marknad gör att vi garanteras den enhetliga information för våra produkter som vi behöver. Vi kommer att kunna uppdatera informationen för alla kanaler och marknader på ett enda ställe. På så sätt får våra kunder alltid aktuella priser och korrekt produktinformation, vilket motsvarar deras önskemål och underlättar deras inköp. Vi ser verkligen fram emot de varaktiga förbättringar som hybris ger oss.”

Carsten Thoma är COO, hybris Group: ”Som internationellt företag måste vi säkerställa hög kvalitet i vår produktinformation. Den måste vara enhetlig över alla marknader och kanaler. En hybris-plattform för PIM säkerställer att affärskritiska krav uppfylls och att kunderna kan göra sina inköp enkelt och effektivt över nätet.”

Norgren

Norgren är en av världens ledande leverantörer av hydraulteknik och pneumatisk teknik för ett stort antal branscher och industrier. Företaget siktar mot bästa möjliga prestanda hos sina produkter i sin strävan mot att möta sina kunders behov. Norgrens lösningar är skapta med flexibilitet och anpassningsmöjlighet som mål. Tillämpningar utformas även som särskilda lösningar, integrerade eller komponerade, för ställdon, reglerventiler och luftbehandlingsutrustning.

Norgren har sedan tidigare tillverkning i USA, Tyskland, Schweiz och Spanien. På senare tid har företaget även anläggningar i Mexiko och Tjeckien. Kombinerat med representation och försäljning i 75 länder har Norgren kapacitet att leverera till stora och krävande internationella projekt. Leverans, service och kontinuitet erbjuds till kunder över hela världen, många av dem med export och verksamhet på flera platser.

hybris

hybris är en ledande leverantör av programvara för flerkanalsförsäljning och kommunikation med fokus på konsekvent, koordinerad och skräddarsydd information i alla kanaler och genom alla faser av kundcykeln. Resultatet är en integrerad lösning som stödjer industrialisering och automatisering av kommunikation, försäljning och supportprocesser. hybris går i spetsen för utvecklingen av nya idéer inom området och gör det möjligt för företag att kommunicera och sälja via alla kanaler på ett konsekvent och effektivt sätt.

hybris etablerades 1997 och har en väldokumenterad meritlista vad gäller lönsamhet och tillväxt samt ambitiösa framtida planer för expansion. Huvudkontoret finns i München och företaget har även kontor i Storbritannien, Nederländerna, Schweiz och Sverige. Företaget representeras internationellt via ett nätverk av engagerade teknik- och företagspartners inom hela Europa och USA. De har mer än 150 kunder över hela världen som i sin tur tillhandahåller fler än 1 500 webbplatser som drivs via hybris. Kunderna består av globala varumärken inom detalj- och tillverkningsindustrin som Toys ‘R' Us, Adidas, Conrad, Norgren, Lufthansa, Reebok, Grundfos, Demag, Sika, Bunzl UK & Ireland, Phonak och Rexel.

Helena Liden

JustPR