Universal Music Sweden

NORLIE & KKVS SEGERTÅG FORTSÄTTER - TREDJE SINGELN "DÄR JAG HÄNGER MIN HATT" GÅR GULD - "TRÖJAN DU HATAR" ÄR NU TRIPPEL PLATINA

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2012 16:45 CEST

Sveriges just nu framgångsrikaste nykomlingar Norlie & KKV fortsätter sitt segertåg. "Där jag hänger min hatt" - tredje singeln från det kommande debutalbumet, har nu liksom sina båda föregångare sålt guld. Detta trots att det bara gått en månad sen den släpptes. Super-hitten "Tröjan du hatar" är dessutom trippel platina. På Spotify är Norlie & KKV den näst mest spelade svenska akten - endast Kent slår dem.

"Att vi går trippel-platina på Tröjan du hatar och guld på Där jag hänger min hatt redan nu är fantastiskt. Grabbarna har jobbat hårt med detta och forsätter resan med spelningar runt om i Sverige." säger Norlie & KKVs manager Kabiru Bello från Fantabolous Music.

Norlie & KKV debutalbum släpps den 20 augusti och samma kväll spelar duon på Gröna Lund i Stockholm.

För intervjuer, pressbilder och ytterligare information kontakta christoffer@silverbergpromotion.se