Norrviddenkoncernen - nu en del av Diös Fastigheter

Norrvidden och Inpuls utbildar sin personal i hjärt- och lungräddning

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 07:10 CEST

Norrvidden och Inpuls gör gemensam sak och satsar på hjärt- och lungräddning. Norrviddens galleria Smedjan utrustas med defibrillatorer. Nu utbildas personalen för att i en akut situation kunna ingripa och ge första hjälpen i hjärt- och lungräddning. Utbildningen ges i samarbete med Via Medici.

- Vi är glada att kunna erbjuda denna utbildning till gallerian Smedjans personal, säger Mathias Uvemo marknadsområdeschef Norrvidden Fastigheter i Luleå. Det är viktigt att kunna ge första hjälpen och att utrustning finns på offentliga platser i lokaler där många samlas. Vi ser ett stort värde i att ha redskap för och kunskap om vad man gör vid ett hjärtstopp.

Företaget Inpuls, som arbetar med träning och välbefinnande, kommer samtidigt att utbilda sin personal. Utbildningen som är 4 timmar lång genomförs torsdag den 7 oktober i Inpuls träningslokaler på Kyrkogatan 15 och media är välkommen att deltaga. Totalt kommer ett 20-tal personer från gallerians butiker, Norrviddens personal, ordningsvakterna från G4S samt personal på Inpuls att utbildas i hjärt- och lungräddning och i användandet av en defibrillator.

Är du intresserad av att få bilder från utbildningen eller kanske ställa frågor till Norrvidden eller någon deltagare välkommen att kontakta Emma Aludden, centrumledare Smedjan, Norrvidden Fastigheter 0920 - 24 12 56.

För mer information, kontakta:
Mathias Uvemo, marknadsområdeschef Luleå, Norrvidden Fastigheter tel: 0920-24 12 52

Norrvidden Fastigheter är ett norrländska fastighetsbolag med huvudkontor i Sundsvall. För att ha en stark lokal närvaro har vi lokalkontor på våra huvudorter Sundsvall, Gävle, Östersund, Umeå och Luleå. Bolaget bildades 2002 och  äger fastigheter om totalt ca 850 000 m2.