Norrviddenkoncernen - nu en del av Diös Fastigheter

Norrvidden välkomnar östersundsbornas idéer om Centralpalatset

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 11:30 CEST

Den eldhärjade fastighetens framtid är en angelägenhet som engagerar många östersundsbor. Norrvidden bjuder nu därför in alla intresserade att komma med sina idéer på den särskilda webbsida som startar upp nu på lördag den 30 oktober.

- Vi vill föra en öppen och kreativ dialog med kommunen, det jämtländska näringslivet samt alla engagerade och intresserade östersundsbor, berättar Hans Axelsson, affärsutvecklings-chef på Norrvidden Fastigheter AB. Därför har vi beslutat att starta upp en särskild webbsida på nätet där alla är välkomna att lämna sina idéer. Vi är övertygade om att det finns många goda uppslag på hur vi på bästa sätt bör utveckla platsen och fylla den med ett intressant innehåll. Genom vår särskilda webbsida har vi nu en bra kanal för att samla upp dessa, menar Hans Axelsson.

På webbsidan kan du följa vad som händer i projektet och läsa alla idéer och förslag som kommer in. Alla får nu möjligheten att tycka till och komma med idéer om vad som borde finnas i centrala Östersund, vilken mix av verksamheter, tjänster och service som efterfrågas på platsen i framtiden.

- För vår del är det naturligtvis viktigt att innehållet bidrar till utvecklingen av centrala Östersund och stärker orten. Det är ett ansvar vi som företag har gentemot Östersund.

Vi är övertygade om att vi nu tillsammans kan uppnå det genom att förverkliga en del av alla de goda idéer vi förhoppningsvis får in från engagerade östersundsbor, avslutar Hans Axelsson.

Kampanjsidan når du på adressen www.norrvidden.se/centralpalatset.

För mer information, kontakta:

Hans Axelsson, affärsutvecklingschef Norrvidden Fastigheter AB, 060- 13 76 26

Norrvidden Fastigheter är ett norrländska fastighetsbolag med huvudkontor i Sundsvall. För att ha en stark lokal närvaro har vi lokalkontor på våra huvudorter Sundsvall, Gävle, Östersund, Umeå och Luleå. Bolaget bildades 2002 och äger fastigheter om totalt ca 840 000 m2. Norrvidden Fastigheter ägs av investmentbolagen Altor och Bure-