Shoppa

Norska Coop satsar på effektiv skyltkommunikation

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2016 15:24 CET

En av Nordens största detaljhandelskedjor har valt nytt skyltsystem från Shoppa. Med det nya skyltsystemet får COOP Norge en plattform för både analog och digital skyltning. Viktigt är att kunna minska tiden för skyltning i butik och ge handlarna ett verktyg för att öka sin försäljning.

COOP Norge har med sina 12 kedjekoncept och mer än 1250 butiker ett stort behov av att effektivisera sin skyltkommunikation. Det var viktigt för dem att finna ett skyltsystem som kunde ta bort beroendet av IT i skyltprocessen samtidigt som marknadsavdelningen får större möjligheter. Ett av deras mål är att kunna påverka kunders köpbeslut positivt, minska kostnader och skapa en trivsam och uppmuntrande köpupplevelse.

Vi valde Shoppa eftersom deras skyltsystem ger oss den effektivitet och flexibilitet som vi sökte. Avgörande var skyltsystemets unika funktioner, att Shoppa är ledande i branschen och har många nöjda kunder. Det innebär trygghet med en partner som har en pålitlig programvara, vilket var viktigt för oss” berättar Magne Solberg, CIO på Coop Norge Handel AS.

Projektet med införandet är i full gång och de första butikerna kommer att få Shoppas skyltsystem under våren 2016. Planen är att samtliga butiker och kedjekoncept skall vara installerade under 2017.

”Det är fantastiskt glädjande att Coop Norge har gett oss förtroendet att implementera Shoppas skyltsystem i hela kedjan. Att Coop Norge valde Shoppa stärker än en gång vår position som den ledande aktören på den nordiska marknaden. Vi märker allt mer en ökad efterfrågan vilket är mycket positivt och gör att vi tar oss närmare vår strävan mot visionen att bli marknadsledande i Europa” säger Thomas Nordqvist, VD på Shoppa AB.

Om Shoppa

Shoppa utvecklar programvaror som hjälper företag och organisationer att skapa effektiv skyltkommunikation via analoga och digitala skyltar. Shoppa grundades 2004 och är idag nordens ledande skyltsystem med kontor i Finland, Norge, Danmark och Sverige.

Bland Shoppas kunder återfinns bland annat Coop, Rusta, XXL Sport & Vildmark, Plantagen, Arken Zoo, AniCura, Kronans Apotek, Euronics, Electrolux Home, Birka Cruises och många fler.

Besök oss gärna på www.shoppa.com