Mirum Galleria

Norska Stormberg och danska TGR öppnar nya butiker på Mirum Galleria

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2013 09:18 CEST

Stormberg är ett av norges starkaste varumärken inom sport och fritidskläder och etableringen i Mirum Galleria är deras andra i Sverige. Danska TGR är en del av den danska detaljhandelskedjan TIGER som säljer varor som är praktiska, festliga, dekorativa och som uppmuntrar till kreativitet.

Stormberg som är störst i Norge inom sitt segment startade 1998 för att tillverka sport- och turkläder som skulle fungera bra, se bra ut och ha ett rimligt pris. Butiken i Mirum Galleria beräknas öppna den 21 maj.

- Vi ser Sverige som en högintressant marknad som delar många av de kärnvärden och hållningar som finns i Norge. Även om norrmännen har en närmare relation till det att gå på tur så är det svenska klimatet väldigt likt Norges och allt fler finner glädje i att vara ute på olika aktiviteter säger  Line Skaane, Marknadschef på Stormberg

TGR har idag fler än 200 butiker i 20 länder och är butiker som ska upplevas, där det är roligt att shoppa. TGRs filosofi är att utbudet ska överraska; antingen för dess unika karaktär eller dess låga pris. TGR öppnade på Mirum Galleria den 19 april.

- Mirum Galleria är ett färgstarkt och levande köpcentrum som vi med glädje vill tillföra en TGR-butik, eftersom vi har något för alla säger Gunilla Lundin på TGR

- Genom att Stormberg och TGR nu väljer Mirum Galleria så förstärks vårt totala butiksutbud ytterligare på ett positivt sätt och bidrar till att göra gallerian till regionens mest kompletta shoppingscentrum, säger Peter Löfquist, Center Manager på Mirum Galleria.

Mirum är latin och betyder överraskande. Det är precis vad vi vill vara: En arena för shopping, möten och upplevelser där väntade och oväntade händelser förgyller besöket. Mirum Galleria har ett utmärkt läge i Norrköping och regionen. Med 45 500 kvm handelsyta och ett 80-tal butiker är det regionens största och bredaste utbud strategiskt beläget där Söderleden möter E22. Mirum Galleria ägs och förvaltas av Steen & Ström AS, Skandinaviens ledande köpcentrumföretag med 43 köpcentrum i Sverige, Norge och Danmark, med en samlad köpcentrumomsättning på 44 miljarder SEK och 400 anställda. Läs mer på www.mirumgalleria.se