Advance AB

Norstedts Juridik väljer Advance för IT-stöd online

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 08:28 CEST

På bilden: Ulf Eliasson, sälj- och marknadschef, Advance och Håkan Friberg, sälj- och marknadschef , Norstedts Juridik.

IT-tjänsteföretaget Advance har genom ett avtal med Norstedts Juridik fått uppdraget att ansvara för drift och support vid lanseringen av Norstedts IT-drift – en ny onlinetjänst för IT-stöd som är utvecklad för att erbjuda användarna en enkel och effektiv helhetslösning. Tjänsten omfattar såväl Norstedt Juridiks programvaror som Officepaket, e-postprogram och andra stödsystem som en verksamhet inom redovisning & revision behöver. Säljstart har påbörjats i september 2010.

– För våra kunder är tillgänglighet och säkerhet avgörande. Våra produkter används idag i många företags dagliga arbete. Det innebär att såväl programvara som drift i alla lägen måste fungera. Genom partnersamarbetet med Advance möter vi kraven på dessa områden. Inte minst får vi möjlighet att erbjuda kunderna en support i absolut framkant, säger Håkan Friberg, sälj- och marknadschef på Norstedts Juridik.

– Tillgängligheten i form av enkelhet är givetvis också ett viktigt argument. Med den nya tjänsten sköts allt automatiskt. Användarna behöver aldrig tänka på installationer, uppdateringar eller drift. IT-stödet är alltid tillgängligt oavsett var användaren befinner sig. Dessutom får kunderna en mycket god kostnadskontroll och möjlighet att budgetera för IT. Med tanke på att det i Sverige finns ca 4 000 byråer med två eller flera anställda som arbetar med redovisning och revision är det här en mycket viktig satsning för Norstedts Juridik, fortsätter Håkan Friberg.

Advance början på satsning inom redovisning & revision

– Samarbetet med Norstedts Juridik innebär att Advance nu tar ett första steg in på ett nytt segment, redovisning & revision. Från att ha varit helt inriktade på att erbjuda IT-stöd för hälso- och sjukvården samt Svenska Kyrkan blir det här ytterligare ett branschben Advance kommer att arbeta med. Att satsningen inleds genom samarbetet med ett så väletablerat företag som Norstedts Juridik gör oss förstås extra stolta och motiverade, säger Ulf Eliasson, sälj- och marknadschef på Advance.

Norstedts IT-drift kommer att erbjudas mot en fast månadsavgift där programvara och drifttjänst med uppdatering ingår.

För mer information kontakta:

Ulf Eliasson, sälj- och marknadschef, Advance AB, tel 0733-411 813, ulf.eliasson@advance.se

Håkan Friberg, sälj- och marknadschef, Norstedts Juridik, tel 031-775 17 73, hakan.friberg@nj.se

Om Advance

Advance AB är ett fristående svenskt företag som erbjuder IT-lösningar som en tjänst, även kallat Cloud Computing eller ASP. Företaget, som är en av de ledande aktörerna i Sverige inom detta område, har sitt huvudkontor i Göteborg och omsatte 2009 ca 85 MSEK. Advance har egna kontor i Stockholm och Göteborg och bedriver verksamhet i såväl Sverige som ute i Europa. För mer information, se www.advance.se

Om Norstedts Juridik

Norstedts Juridik är Nordens ledande informationsförlag och programvaruföretag inom områdena juridik, skatt, ekonomi och offentlig förvaltning. Norstedts Juridik har 180 anställda med kontor i Stockholm och Göteborg. Norstedts Juridik är en del av Wolters Kluwer, en internationell koncern inom informationssektorn.

Om Wolters Kluwer Scandinavia

Wolters Kluwer Scandinavia består av Norstedts Juridik i Sverige, Magnus Informatik i Danmark och Akelius i Norge. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Göteborg, Oslo, Köpenhamn och Århus. Totalt arbetar drygt 250 personer i företagsgruppen.

Om Wolters Kluwer

Wolters Kluwer är en ledande global koncern inom information och utgivning. Yrkesverksamma inom juridik, ekonomi, skatt, redovisning, revision, finansiella tjänster och sjukvård använder sig av Wolters Kluwers informationsverktyg och lösningar för att hantera sin verksamhet effektivt, leverera resultat till sina kunder, och lyckas i en allt mer dynamisk värld. Koncernen har en årlig (2009) omsättning på 3,4 miljarder Euro, ungefär 19 300 anställda globalt och verksamhet i 40 länder i Europa, Nordamerika, Asien och Sydamerika. Wolters Kluwer har sitt huvudkontor i Alphen aan den Rijn, Nederländerna. Företagets aktier är noterade på Euronext Amsterdam (WKL) och ingår i AEX och Euronext 100 index. Besök oss på www.wolterskluwer.com, YouTube och Twitter för mer information om marknadsposition, kunder, varumärken och organisation.