Psiam AB

NorSun AS implementerar underhållssystemet EAM Enterprise Edition från Psiam

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 20:46 CET

Efter att ha startat med underhållsystemet EAM Business Edition våren 2009, tar nu NorSun steget vidare och uppgraderar till EAM Enterprise Edition. Samtidig integreras Infor EAM mot deras ERP system för ökad användning.

Om NorSun

NorSun är ett norskt solenergiföretag som producerar och marknadsför monokristallina kiselskivor (wafers) för högeffektiva solceller. Årlig produktionskapacitet vid företaget moderna fabriksanläggning i Årdal, Norge og Vantaa, Finland förväntas att överstiga 200 MWp vid utgången av 2009.

NorSuns kunder är världsledande producenter av högeffektiva solceller och lägger vikt vid kvalitet, innovation och produktionsprestanda. Genom ökad produktionsskala och teknologiska nyvinningar ska NorSun bidra till en effektiv och rimlig omformning av solljus till elektricitet.

Underhållssystemet Infor EAM används i dag vid den högteknologiska fabriksanläggningen i Årdal och säkrar korrekt och kostnadseffektivt underhåll av produktionsutrustningen för att bidra till ökad lönsamhet.

Om Infor EAM Enterprise Edition

EAM Enterprise Edition är ett underhållssystem/FDUH system baserat på ledande webbteknologi utvecklat av en av världens största leverantörer inom affärssystem – Infor.

Infor EAM räknas av analysföretaget Gartner som ett av de mest flexibla, användarvänliga och funktionsrika underhållssystemen i världen och är valt av en rad kunder i Norge och i Sverige under de senaste åren. Enkelhet och användarvänlighet kombinerat med god funktionalitet har bidragit till att Infor EAM idag används inom olika bransch typer som egendomsförvaltning, produktionsindustri, livsmedelsindustri, fiskodling och förädling, serviceindustri, tryckerier, medicinsk industri, kommunal och offentlig förvaltning, med mer – med allt från endast ett par användare till flera tusen användare i systemet.

Ingen är för liten – ingen är för stor!

Genom Infor EAM uppnår kunderna att de får en enklare vardag – allt dokumenteras fortlöpande och man får en helhetlig och kostnadsbesparande lösning för FDUH (kan användas för utrustning, tillgångar, arbetsordrar, HMS, avvikelserapportering, reservdelar, inköp, analyser, ledningsinformation, med mer). Besök en av våra referenser och se vad man kan uppnå.

Om PSIAM

Psiam är en ledande leverantör av underhållssystem i Norge och Sverige. Företaget har ca. 15 anställda och 20 års erfarenhet inom underhållstyrning. Företaget är en certifierad Microsoft Solutions partner och Channel Partner till Infor.

Vårat fokus: ”Ökad lönsamhet genom bättre underhåll”.

För mer information, se www.psiam.se eller kontakta Kjell Albertsson, Country Manager Psiam AB på telefon: 054 15 27 20.

Om Infor:

Infor är en global leverantör av affärslösningar för specifika branscher, samt integrerade programvarulösningar som löser alla de utmaningar som företag har inom resursplanering (ERP), logistik (Supply Chain Planning), kund och leverantöruppföljning, egendomsförvaltning, livscykeladministration och Business Intelligence. Med mer än 8.100 anställda och kontor i över 100 länder, levererar Infor förrättningssystem till mer än 70.000 kunder världen över.

För mer info: www.infor.com