Sportmanship AB

​North Sails debuterar på Ciff DK

Pressmeddelande   •   Aug 04, 2015 17:18 CEST

North Sails relanserades för AW15, med ett helt nytt ledningsteam i spetsen. Nu debuterar märket på Ciff DK med kollektionen för SS16. North Sails nya CEO Eric Biljsma (f.d. CEO och ägare av Scotch & Soda) tillsammans med Robert Polet (f.d. CEO Gucci) har skapat en ny riktning för det välkända varumärket.

På herr är grundstenarna i fyra separata kollektioner, fashion, performance, teknologi och innovation. I grunden ligger Icons som en bas och Icons Three Years Later visar en nedtvättad version av samma plagg. Den lekfulla Oceans Blue kollektionen visar moderiktiga print och tvättade stilar, det sportiga och innovativa finns i Deep Blue. Black som är den exklusiva linjen i kollektionen, representerar North Sails premium segment och säljs till en limiterad distribution i Sverige.

Dam kollektionen White, har ett helt nytt designteam bakom sig och resultatet är en feminin garderob, född ur det maskulina. Vintage och marininspirerade plagg har omarbetas för att skapa en feminin look och de presenterar extrema silhuetter med höga midjor, utsvängda byxor och överdimensionerade parkas. Detta kombineras med skräddarsydda Oxford, Chambray och poplin skjortor.

North Sails dam och herr kollektion visas på Ciff Premium 5-7:e Augusti, Bella Center, Hall B3 – Stand 026.

Sportmanship säljer och marknadsför varumärkena Henri Lloyd, North Sails, Dolomite, Moon Boot, Völkl, Marker och Dalbello på svenska marknaden.