Ladbrokes

NORTHUG CHANSLÖS MOT JÖNSSON I OSLO

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 10:33 CET

Det har gått bra för Emil Jönsson denna säsong vilket gör honom till en av favoriterna då längd-VM avgörs i Oslo. Jönsson som har vunnit tre fristilslopp i sprint i vinter spelas till 4,50 gånger pengarna. Dock hävdar den alltid så kaxige Northug att upploppet i Holmenkollen passar norrmännen bättre, men efter utklassningen i Drammen kan han väl inte säga annat.

Markus Hellner har det mycket spelbara oddset 26,00 och på damsidan hittar vi det största svenska guldhoppet, Charlotte Kalla. Svenskan spelas till fyra gånger pengarna att hon tar ett individuellt guld. 1,72 är oddset om hon lyckas ta ett guld inklusive stafetter. Dock lutar det åt att Marit Bjørgen blir mästerskapens drottning och hon har chansen att ta hem storslam.

”Emil Jönsson har sett bra ut en tid, jag är dock orolig för att han har prickat formen för tidigt och inte kan leverera under VM. Hur som helst så har kampen om gulden börjat!” säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Aktuella odds – Längdåkning VM

Celine Brun-Lie  31,00

Ida Ingemarsdotter  31,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com