Norwester AB

Norwester - kläder för dig som älskar uteliv

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2020 11:21 CET

Det började med en förfrågan om en skidlektion, och slutade med ett delägarskap, säger Johan Olsson. Att jobba med en produkt från grunden, och att ha totalt ansvar för hur den blir till slut, har länge varit en dröm. Anna och jag började skissa på detta underställ för ett år sedan, och efter mängder av tester så är det äntligen här. Vårt Merino Pro. Genom att kombinera merinoullens alla goda egenskaper, från färre tvättar till varm och motståndskraftig mot vind, med polyestermeshens enorma andningsförmåga kan jag stolt säga att vi åstadkommit ett underställ som slår det allra mesta. Och dessutom till ett rimligt pris.

Vi heter Norwester, vi är ett litet, nystartat, svenskt företag som älskar uteliv. Dammodeller kommer inom kort.

Ni hittar våra nyutvecklade underställ och strumpor på https://norwester.se

Norwester är ett nytstartat bolag. Vi utvecklar och säljer funktionella fritidskläder. Vi väljer med omsorg bästa material både för dig och miljön. Produkterna utvecklas i mycket nära samarbete med Johan och Anna Olsson som vunnit flertalet mästerskapsmedaljer inom längdskidåkning. Vi alla på Norwester älskar uteliv och vår passion är att utveckla kläder för detta ändamål.