Notified

​Notified är stolt samarbetspartner till Matbloggspriset som hålls under matmässan Stockholm Food & Wine i november

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 12:00 CEST

Matbloggspriset, tävlingen som hyllar och lyfter aktiva och engagerade matbloggare Sverige över inleds nu i oktober med final i november. Notified är stolt partner till priset och kommer hämta information och därmed bidra till att Matbloggspriset på ett effektivt och smidigt sätt får reda på vem och vad det snackas mest om i sociala medier, vilka matbloggar som är populärast och hur stor spridning de har. Data från Notified kommer förhoppningsvis ge ökade insikter och förståelse kring matbloggsfären i Sverige.

Idag finns det otroligt många aktiva matbloggare som engagerar och inspirerar matentusiaster över hela Sverige. För att hylla dessa och lyfta fram de allra bästa har Matbloggspriset instiftats. Matbloggspriset är Nordens äldsta bloggpris och startades år 2005 av Christopher Anderton. Populariteten för denna tävling ökar för varje år, i år har det redan kommit in över 1500 nomineringar, vilket kan jämföras med 1100 nomineringar år 2015.

Tävlingen består bland annat av två priskategorier, Stora Matbloggspriset och Folkets val. Stora Matbloggspriset utnämns av en jury medan Folkets Val röstas fram av läsare och följare:

Utöver de två kategorierna kommer de även utses vinnare i följande:

• Matbloggsprisets hedersutmärkelse
  • Bästa dryckesblogg
  • Bästa bak- och dessertblogg
  • Bästa foto
  • Bästa rörliga

Datum att hålla koll på framöver är nomineringen till kategorierna stänger den 2 oktober samt att de 10 finalisterna presenteras den 4 oktober. De finalister som gått vidare har ni en ny möjlighet att rösta på mellan 5 - 19 oktober. Tävlingen avslutas med en prisutdelning torsdagen den 10 november på Stockholm Food & Wine-mässan i Älvsjö.

För att på djupet få se sanningen hos de svenska folkets hjärtan i sociala medier kommer man genom Notified hämta information och därmed bidra till att Matbloggspriset på ett effektivt och smidigt sätt får reda på vem och vad det snackas mest om i sociala medier, vilka matbloggar som är populärast och hur stor spridning de har. Data från Notified kommer förhoppningsvis ge ökade insikter och förståelse kring matbloggsfären i Sverige.

Under de kommande veckorna, fram tills prisutdelningen sker, kommer vi på Notified följa bloggpriset och de nominerade matbloggarna, och även kika på vilka mattrender som cirkulerar just nu samt vad som gör att en del matbloggar sticker ut från andra.

Under tiden kan du även följa Matbloggspriset i deras egna kanaler:

Hemsida:Matbloggspriset
Facebook:https://www.facebook.com/matbloggspriset
Twitter:@matbloggspriset
Instagram:@matbloggspriset
Youtube:http://www.youtube.com/matbloggspriset

Notified är en Nordisk aktör inom heltäckande omvärldsbevakning. Genom att bevaka både redaktionella och sociala medier såsom Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, bloggar och forum ger vi våra kunder en komplett bild av deras intresseområden. Notified har kontor i Malmö och Stockholm. Bland våra kunder finns både statliga myndigheter och organisationer, industrikoncerner, intresseorganisationer och småföretag.