Universal Music Sweden

Nova Miller släpper nya singeln ”Singin In The Rain" och gör Tv-debut

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2015 09:20 CEST

Polydor / Universal

Nova Miller är på väg att ta Sverige med storm. På mindre än fyra månader har den 14-åriga supertalangen blivit ett namn att räkna med på den svenska popscenen. I juni släpptes hennes debutsingel ”Supernova” och idag är det dags för uppföljaren ”Singin In The Rain”.

Man ska inte låta sig luras av den unga åldern. Nova Miller är en självsäker och målinriktad ung tjej som jobbar stenhårt med att förverkliga sin dröm som popartist. I våras skrev hon kontrakt med Polydor Sweden och släppte i juni sin första singel. Strax därpå åkte hon till Los Angeles där hon träffade låtskrivare såsom Damon Sharpe (Ariana Grande, Alesso, Jennifer Lopez mfl) och spelade in musikvideon till nya singeln ”Singin In The Rain”. Koreograf var ingen mindre än Carmit Bachar från Pussycat Dolls.

I mitten av oktober får vi se resultatet av videon, men redan idag släpps nya singeln ”Singin In The Rain” som är skriven av Peter Kvint och Lolene Everett. Även om låttiteln är en bra beskrivning av rådande väderlek, är budskapet djupare än så. Regnet symboliserar alla motgångar, med uppmaningen att fortsätta kämpa ändå. Det lekfulla och smittande visslandet är en hyllning till filmen som bär samma namn, som är en av Novas absoluta favoritfilmer.

Nova Miller har under sommaren synts på några av Sveriges största scener och värmt upp publiken till akter som Eric Saade, JTR och Magnus Uggla. På söndag är det dags för hennes stora Tv-debut i Bingolotto tillsammans med Robert Wells husband.

Lyssna på ”Singin In The Rain”

Följ Nova Miller på sociala medier

Blogg