Nova Commerce

Nova utökar team med expert inom E-handel

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2016 07:58 CET

Konsultbolaget Nova Commerce AB meddelar i dag att de utökar sitt team för att tillgodose det ökade behovet av expertkompetens inom digital handel.

Att maximera säljkraft och tillväxt går ofta hand i hand med en ökad digital närvaro. Många företag har dessutom sin huvudsakliga försäljning på internet. För att kunna möta dessa behov har Nova nu expanderat sitt team med en expert inom e-handel.

”Digital försäljning är ett viktigt segment där vi ser att allt fler kunder efterfrågar expertkompetens” säger Erik Ahlén som varit delaktig i rekryteringsprocessen. ”Det är inledningen på ett otroligt intressant affärsområde som öppnar sig för Nova, som nu blir en helhetsleverantör åt företag som önskar öka sin säljkraft” fortsätter han.

I och med denna expansion kan Nova nu bland annat erbjuda följande tjänster för stora och små företag:
- Tillväxtrådgivning för nya och etablerade e-handelskanaler
- Strategisk rådgivning för omnichannel-koncept
- SEO

Om Nova
Nova är ett konsultbolag som erbjuder affärsrådgivning, utbildning och bemanningstjänster för företag som vill uppnå kvalitativ tillväxt eller som befinner sig i expansion. Till Nova vänder sig stora som små företag med höga ambitioner som vill få saker att hända. Fokus ligger på enkla och greppbara metoder, och utvärdering sker alltid mot mätbara mål. www.novacommerce.se

Erik Ahlén
Nova Commerce AB