Novacast AB

NOVACAST AB: NYA ORDER TILL NOVACAST AB

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2004 11:24 CEST

· AyDökum i Turkiet investerar i processtyrnings- och simuleringsprogram från NovaCast

· Ordervärdet 0,65 MSEK

· Kundbasen är nu 313 gjuterier i 39 länder

NovaCast har erhållit en order på installation av processtyrsystemet ATAS och simuleringsprogrammen NovaFlow och NovaSolid från AyDökum i Turkiet. Dessutom köper AyDökum beredningsprogrammet MetalMaster samt tecknar Technology Partner Agreement innebärande ett nära samarbete och årliga intäkter till NovaCast.

Ordervärdet, exklusive årliga TPA avtal, uppgår till ca 0,65 MSEK.

AyDökum är ett medelstort gjuteri strax utanför Ankara i Turkiet. Bolaget startade 1947 och består idag av två gjuterier och en bearbetningsfabrik. Gjutkapaciteten är ca 30.000 årston och gjutgodset består främst av detaljer till fordons- och entrepenadmaskinmarknaden.

NovaCast produkt- och kundbas expanderar vidare och uppgår nu till 465 installationer hos 313 kunder i 39 länder.

För frågor kontakta VD Hans Svensson 0457/386302 eller 070/5652250. Besök gärna vår hemsida www.novacast.se.

Novacasts affärsidé är att utveckla och marknadsföra kunskapsbaserade datorsystem och därigenom skapa en möjlighet för företag och organisationer att effektivisera och förbättra sin verksamhet.