Novacast AB

NOVACAST FÅR ORDER FRÅN GONG LUEN METAL INDUSTRIAL COMPANY LTD. I TAIWAN

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2007 10:55 CEST

NovaCasts dotterbolag NovaCast Foundry Solutions har fått en order på ca 0,8 MSEK avseende processtyrsystemet ATAS från det taiwanesiska gjuteriet Gong Luen Metal Industrial Company Ltd.

Ordern omfattar ett komplett ATAS system inklusive flera extra moduler, utbildning samt Technology Partner avtal som genererar årliga intäkter till NovaCast.

Gong Luens gjuteri, som nu satsar stort på ökad produktion framförallt till fordonsindustrin, investerar i ATAS anläggningen för att kvalitetssäkra sin produktion och öka lönsamheten. Årskapaciteten är idag ca 12.000 ton och gjuteriet är ISO 9001 certifierat.

Ronneby den 1 augusti 2007

För ytterligare information, kontakta:
Hans Svensson, VD NovaCast Technologies AB,
0457-386 302 eller 070-565 2250

Mer information finns även på www.novacast.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
NovaCast Pressrelease 2007-08-01.pdf:

Om NovaCast Technologies AB
NovaCast Technologies AB utvecklar och marknadsför pressverktyg för karossframställning samt programvaror för beredning, simulering processkontroll för bättre och snabbare produktionsprocesser inom den fordonsrelaterade industrin och dess underleverantörer, i huvudsak gjuterier och verktygstillverkare.

NovaCast erbjuder kraftfulla programvaror som i stort sett täcker hela behovet hos ett gjuteri, från planering till processkontroll och miljökontroll.

NovaCast erbjuder via dotterbolaget Graphyte AB även avancerad processtyrning för serietillverkning av fordonsrelaterat gjutgods i kompaktgrafitjärn.

Via dotterbolaget Camito marknadsförs verktyg tillverkade i ett stycke för forming och pressning av fordonskarosser med en betydligt kortare ledtid än traditionella verktyg.

I Camito Technology Center AB tillverkas tyngre gjutgods, framförallt för den fordonsrelaterade industrin. Gjuteriet är även utvecklingscentrum för Camitotekniken.

NovaCast Technologies AB (grundat 1981) har sitt huvudkontor i Soft Center i Ronneby.