Novacast AB

NOVACAST FÅR ORDER PÅ VERKTYGSSTOMMAR

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2008 09:16 CEST

NovaCasts dotterbolag Camito AB har erhållit en första order på 35 st verktygsstommar till pressverktyg från ett av de ledande gjuterierna inom branschen i Europa. Verktygsstommarna, som gjuts i grå- och segjärn, kommer att tillverkas av Camitos systerbolag Camito Technology Center.

Olofström den 19 september 2008

För ytterligare information kontakta:
Hans Svensson,
VD NovaCast Technologies.

www.novacast.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
NovaCast Pressrelease 2008-09-19.pdf

Om NovaCast Technologies AB
NovaCast Technologies, noterat på OMX Nordiska börs (NCAS B), producerar och marknadsför förädlat gjutgods för framställning av verktyg till karosskomponenter samt programvaror för beredning, simulering och processkontroll, för effektivare produktionsprocesser för den globala fordonsindustrin och dess underleverantörer. Med Camitotekniken tillverkas gjutgods i ett stycke för framställning av verktyg för formning och pressning av fordonskarosser med en betydligt kortare ledtid än traditionella verktyg. Genom verktygstillverkaren SwePart besitter koncernen kompetens inom hela värdekedjan för framställning och försäljning av pressverktyg.