Ladbrokes

Novak Djokovic och Serena Williams tar hem Wimbledon

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 13:38 CEST

Novak Djokovic och Serena Williams tar hem Wimbledon

Den äldsta av de fyra Grand Slam-turneringarna har inletts på Wimbledons anrika gräsbanor. Nadal gjorde ett chockartat utträde redan på turneringens första dag, medan de andra toppseedade spelarna bjuder på ett mer stabilt intryck. Djokovic tippas till en knapp seger bland herrarna, medan Serena Williams ser ut att ta hem en något enklare seger bland damerna.

Världsettan Novak Djokovic är alltså vinsttippad med 2.00 gånger pengarna, men Murray och är tätt efter med 3.25 och Federer ger i sin tur oddset 5.50.

Venus Williams tvingades att dra sig ur turneringen på förhand på grund av en ryggskada. Systern Serena, som vunnit Wimbledon hela tre gånger de senaste fyra åren, är dock vinsttippad och ger endast 1.40 gånger pengarna. Sharapova och Azarenka är de som utmanar, med oddsen 6.00 respektive 11.00.

Vinnare Wimbledon 2013 – Herrar
N Djokovic 2.00
A Murray 3.25
R Federer 5.50
J-W Tsonga 26.00
J M Del Potro 41.00
T Berdych 41.00
D Ferrer 51.00
G Dimitrov 101.00

Vinnare Wimbledon 2013 – Damer
S Williams 1.40
M Sharapova 6.00
V Azarenka 11.00
P Kvitova 21.00
A Radwanska 41.00
N Li 41.00
S Lisicki 67.00
L Robson 67.00
S Stephens 67.00

Fullständiga odds för Wimbledon:

För mer information vänligen kontakta:
Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta:
Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.