Novakom Sverige AB

Novakom - Drift och outsourcing.

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2013 07:29 CEST

Novakom har ett webbaserat intelligent Telemarketingverktyg som ökar effektiviteten. För våra kunder innebär ökad effektivitet fler och bättre kundkontakter. Resultatet är ökad lönsamhet.

Novakoms kompletta verktyg för företag som arbetar med bearbetning över telefon, med försäljning eller mötesbokning, oavsett bransch kommer att göra er mer produktiva. Även den driftigaste manuellt ringande handläggaren genomför inte mer än uppskattningsvis 15-20 minuter faktisk samtalstid per timma. Novakoms avancerade teknik möjliggör för era medarbetare en ökad samtalstid till 40-54 minuter per timma. Systemet innefattar olika metoder för bearbetningen. Den mest avancerade som ger högst effektivitet är PredictiveDialer.

Predictive Dialer – när effektivitet är viktigt!

En Predictive dialer baseras på en teknik som förutser i vilken takt nya samtal skall uppringas med målsättningen att minimera väntetiden mellan samtal. Systemet ringer automatiskt upp ert samtalsmaterial och i samma stund som någon svarar skickas samtalet till en av era lediga handläggare. Affärsnyttan består av en markant förbättrad effektivitet. Ni slipper onödiga väntetider mellan samtalen och era handläggare håller en konstant hög aktivitetsnivå.

Bättre kontroll ger ökad förståelse

Handläggarna får ett smidigt system att arbeta i och möjlighet att följa sina bearbetningsflöden vilket ger bättre kontroll. Som administratör kan ni själva hantera alla processer i ert system. Ni kan enkelt skapa och förändra agenter och kampanjer, ladda upp adressmaterial, definiera kampanjer samt exportera data. Samtidigt har ni tillgång till den extremt detaljerade statistikfunktionen där ni kan utläsa i princip all tänkbar data från bearbetning och resultat samt enkelt göra jämförelser mellan agenter och kampanjer. Det innebär att ni snabbt och enkelt kan avläsa vilka delar i er organisation som är mest lönsamma och utifrån det genomföra nödvändiga förändringar.

Novakom lanserade den 1:a Januari 2013 sitt utbud av telefonitjänster mot marknaden i Sverige. Enkla prislistor, tydliga mobiltelefoner, prisvärda smartphones.
Vi levererar telefonitjänster inom alla segment. Bla;
- Mobiltelefoni

- ADSL

- Mobilt bredband

- Fast telefoni

- VOIP

Växlar till små och stora företag. Säljstödsystem till försäljningsinriktade verksamheter. Därtill utvecklar Novakom egna appar för framförallt android-market, numera Google Play.