Attachmate Group

Novell lanserar gratisversion av Sentinel Log Manager

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 16:06 CET

Novell lanserar nu en kostnadsfri version av sin logghanterare, Sentinel Log Manager. Kunder kan helt utan kostnad ta del av nyckelfunktionerna i Sentinel Log Manager som exempelvis loggningshistorik var 25 sekund, sök- och rapportfunktioner för regelefterlevnad och ökad säkerhet. I den nya versionen finns också nya funktioner som distribuerad sökfunktion och vidarebefordring av loggar.

– Gratisversionen från Novell gör att företag enkelt kan testa logghantering som ett verktyg att förbättra säkerheten och leva upp till regler och myndighetskrav, säger Lars Nikamo, identitets- och säkerhetsexpert på Novell.

I Sentinel Log Manager ingår redan befintliga konfigurerade mallar som hjälper kunder att snabbt och lätt ta fram rapporter över aktiviteter i IT-systemet. Novell Sentinel Log Manager använder öppen lagringsteknik för att erbjuda intelligent datahantering och flexibla lagringsmöjligheter.

– Många IT-avdelningar kämpar för att följa alla regelverk och IT-krav. Med Sentinel Log Manager kan vi underlätta och förenkla arbetet med uppföljning och användarkontroll. Logghanteringen är en grundförutsättning för IT-säkerhet, säger Lars Nikamo.

Sentinel Log Manager är ett flexibelt logghanteringsverktyg som ger mycket god insyn i aktiviteterna i kundens IT-infrastruktur. Verktyget är byggt med SUSE Studio och hjälper kunder att minska sina utvecklingskostnader och förenkla kontrollen i stora och komplexa IT-miljöer. Novell Sentinel Log Manager kan enkelt integreras med Novell Sentinel och Novell Identity Management.

För att ladda ned en gratisversion av Sentinel Log Manager, besök http://www.novell.com/products/sentinel-log-manager/.

För ytterligare information, besök:
Novell Sveriges pressrum: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/novell
Följ Novell Sverige på Twitter: twitter.com/Novell_se

Lars Nikamo, Identitets- och säkerhetsexpert, Novell Sverige
lnikamo@novell.com

Lisa Giertz, presskontakt
lisa.giertz@westmark.se

Om Novell
Novell är ledande inom Intelligent Workload Management. Det innebär att vi hjälper företag och organisationer att på ett säkert sätt leverera och hantera IT-tjänster i fysiska, virtuella och molnbaserade datormiljöer. Kunderna kan minska kostnaderna, komplexiteten och de risker som följer med IT-system med våra lösningar för identitet och säkerhet, systemhantering, samarbeten och Linux-baserade operativplattformar. Med våra infrastrukturprogram och ett stort antal partner kan vi integrera blandade IT-miljöer och se till att de fungerar som en enhet. För mer information, besök www.novell.se.