Attachmate Group

Novell levererar Linux-system till Londonbörsen

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 14:46 CET

SUSE Linux Enterprise Server kommer att användas för Londonbörsens nya handelsplattform. Serversystemet ger Londonbörsen möjlighet att på rekordtid hantera omfattande datatrafik och handel. Systemet tas i bruk idag och kommer avsevärt att förbättra prestandan på börsens kontantmarknader i Storbritannien.

Londonbörsens nya handelsplattform, Millennium Exchange, med sin skalbarhet, multifunktionalitet och snabbhet (under en tusendelssekund) gör den till den snabbaste, tillförlitligaste och tekniskt sett mest avancerade handelsplattformen i världen. Det nya serversystemet från Novell ger börsen en effektiv, säker och kompatibel plattform, som kan hantera såväl virtuella som fysiska miljöer.

– Londonbörsen är den mest prestigefyllda och erkända börsen i världen och vi är stolta över att bli valda till teknikpartner i denna viktiga satsning, säger Sean McCarry, vd för Novell i Storbritannien.

– När organisationer vill förbättra sin effektivitet söker man idag efter tekniska lösningar som är virtuella, högpresterande och som kan samarbeta plattformar emellan. Med SUSE Linux Enterprise Server kan Londonbörsen dra nytta av alla dessa innovationer i en integrerad plattform som klarar deras framtida behov, fortsätter Sean McCarry.

Om Novell
Novell är ledande inom Intelligent Workload Management. Det innebär att vi hjälper företag och organisationer att på ett säkert sätt leverera och hantera IT-tjänster i fysiska, virtuella och molnbaserade datormiljöer. Kunderna kan minska kostnaderna, komplexiteten och de risker som följer med IT-system med våra lösningar för identitet och säkerhet, systemhantering, samarbeten och Linux-baserade operativplattformar. Med våra infrastrukturprogram och ett stort antal partner kan vi integrera blandade IT-miljöer och se till att de fungerar som en enhet. För mer information, besök www.novell.se.