Novestra AB

NOVESTRA: DIINO AB TECKNAR AVTAL MED HOGIA

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2006 10:36 CET

Novestras portföljbolag Diino AB (under namnändring från Bytek Systems AB) har tecknat ett avtal med Hogia. Avtalet innebär att Hogias kunder erbjuds högre säkerhet genom Diino AB:s datalagringstjänst. Diino erbjuder slutanvändaren en säker och komplett lösning för extern lagring av filer och digital information.

Med hjälp av Diino kommer Hogias kunder kunna återskapa information som förlorats pga exempelvis datorhaveri, brand eller av någon annan orsak.

Allt fler företag vill ha en säkerhet i hela sin hantering av data och elektroniska dokument. Att kunna lagra, dela och hantera filer på ett smidigt och säkert sätt blir allt viktigare. Tjänsten som Hogia nu erbjuder sina kunder i samarbete med Diino är ett bra exempel på hur Diino-tjänsten kan förbättra en existerande programvara.

För ytterligare information, kontakta Dani Duroj, grundare och utvecklingschef, Diino AB, på telefon 070-255 07 79, alternativt Carin Kindbom, Affärsområdeschef Hogia Administration, på telefon 070- 667 17 01

Om AB Novestra
Novestra är ett oberoende investmentbolag med en portfölj av onoterade tillväxtbolag. Novestras onoterade portfölj består bl a av större innehav i Diino AB, Explorica, Inc., MyPublisher, Inc., Netsurvey AB, Qbranch AB och Strax Holdings, Inc.

Novestra har även en investering i Nove Capital Fund som i huvudsak investerar i bolag som bedöms ha goda värdeutvecklingsmöjligheter på grund av speciella situationer som rekonstruktioner och turnarounds eller av andra skäl bedöms ha en betydande värdeutvecklingspotential.

Novestras aktie finns noterad på Stockholmsbörsens Nordiska listan, Small Cap. För ytterligare information om AB Novestra hänvisas till www.novestra.com