Tjejjouren.se

NU ÅKER TJEJJOUREN.SE PÅ TURNÉ!

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 11:57 CET

I vår beger sig Tjejjouren.se ut på en unik turné för att få vuxna som möter unga att skaffa sig nätkoll!

Hur vanligt är det egentligen att skaffa sexkontakter på nätet? Hur stor kontroll har unga över det material som läggs ut på nätet? Vad händer på Facebook och hur ska vi komma bort från bilden av den fula gubben som lurar på msn? Dessa frågor är viktiga att svara på för alla som jobbar med unga.

Under våren besöker Tjejjouren.se Malmö, Göteborg, Stockholm och Luleå.  Under en fullspäckad dag får deltagarna ta del av föreläsningar om ungas attityder och värderingar till sex, aktuell lagstiftning och tjejjoursrörelsens samlade erfarenheter av att stötta och stärka på nätet. Dagen kommer även att innehålla konkreta tips och berättelser från lokala aktörer på området.

-    Utbildningen ger en livsviktig kunskap på området, ett första steg att närma sig ungdomars liv på nätet, säger Charlotta Green, Projektledare Ses online!

Under våren arrangeras heldagsseminarier i Malmö (31 mars), Göteborg (14 april) Stockholm (28 april) och Luleå (5 maj). På seminariedagarna varvas intressanta föreläsningar med givande panelsamtal och möjligheter att träffa och diskutera med andra lokala aktörer på området. Begränsat antal platser!

Anmälan sker här:
Malmö 31 mars : http://simplesignup.se/event/5611
Göteborg 14 april : http://simplesignup.se/event/5618
Stockholm 28 april: http://simplesignup.se/event/5626
Luleå 5 maj: http://simplesignup.se/event/5629

Om Tjejjouren.se

Tjejjouren.se är en sida för alla som definierar sig som tjejer med information om allt från anorexi till onani. Där finns också kontaktuppgifter till Sveriges 60 tjejjourer, som dagligen stöttar och stärker unga tjejer via chatt, mejl och telefon.
Bakom Tjejjouren.se står Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund (SKR) och Riksorganisationen för kvinno- och tjejjourer i Sverige (Roks).

Kontaktuppgifter: Charlotta Green – Projektledare Ses online!  E-post: charlotta.green@tjejjouren.se, Tel: 0736-356325, www.tjejjouren.se