Squeed AB

Nu äntligen i Sverige - Professional Scrum Developer Java

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 10:30 CEST

Squeed AB blir först i Sverige med att kunna utbilda systemutvecklare som vill certifiera sig som Scrum-utvecklare inriktat på Java.
Squeed har den första Svenska instruktören som examinerats av scrum.org för kursen Professional Scrum Developer Java. Squeed kommer nu börja erbjuda öppna kurser till systemutvecklare som vill kunna arbeta effektivt i Scrum-team. Första tillfället blir i september.

- Squeed har många kunder som arbetar intensivt med systemutveckling. Det är viktigt för oss att ligga i framkanten och kunna erbjuda våra kunder det bästa sättet att effektivt utveckla mjukvara säger Ola Klasson, VD för Squeed AB.

Många företag har utbildat sina utvecklare i Scrum och agila metoder och kunskapen om utvecklingsprocessen börjar bli ganska god bland utvecklare. Men att kunna arbeta agilt kräver mer av utvecklaren som även måste förstå vilka principer, tekniker och verktyg som behövs, hur de skall användas i teamet och hur detta integrerar i utvecklingsprocessen.

Kursen Professional Scrum Developer lär ut hur man arbetar effektivt i team, hur man nyttjar moderna utvecklingsprinciper och verktyg, för att löpande kunna leverera fungerande mjukvara. Allt detta görs som iterativ utveckling med Scrum.

- Jag har arbetat många år med att hjälpa team och utvecklare att arbeta effektivare. Jag ser ofta hur utvecklingstakten i team kan utvecklas genom att få utvecklarna att bättre förstå principer, lära sig rätt tekniker och använda rätt verktyg och på så sätt förbättra hela processen. Det är mycket stimulerande att med små medel få upp utvecklingshastigheten och se hur detta inte bara sparar tid utan även höjer stämningen i teamet, säger Fredrik Wendt konsult på Squeed och Sveriges första utbildare i Professional Scrum Developer Java.

Detaljerad information om kursen Professional Scrum Developer finns på http://www.scrum.org/Courses/Professional-Scrum-Developer

Kursscema finns på http://courses.scrum.org/classes/title/professional-scrum-developer-java--2

Squeed AB ett IT-tjänstebolag som erbjuder projektåtagande och systemutveckling på konsultbasis till sina kunder.

Squeeders jobbar med arkitekturfrågor, coaching, mentorskap, utbildningar, systemutveckling, metoder mm. Vi är experter på Java, Microsoft .Net och open source. Vi är djupt engagerade i communityn kring mjukvaruutveckling och hörs ofta på konferenser och mjukvaruträffar. Mer information finns på www.squeed.com.

Presskontakt på Squeed är tomas.trolltoft@squeed.com telefon +46 709 72 38 64