Eskilstuna Logistik och Etablering AB

Nu är A-förpacknings nya anläggning i Eskilstuna invigd

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2013 11:27 CEST

Torsdag 24 april invigdes A-förpacknings nya logistikanläggning i Eskilstuna Logistikpark. Med den nya anläggningen gör familjeföretaget från Mölndal en stor satsning på att växa i Mälardalen.

- Närhet till kunder är viktigt och etableringen i logistikparken ger oss bra möjligheter att expandera och ge våra kunder i regionen en hög servicegrad, säger vd Åke Lindgren, A-förpackning.

- Det finns många industriföretag i Eskilstuna och vi har lång erfarenhet av att jobba för företagen här. Jag gillar när det är enkelt att komma överens och så är det i Eskilstuna, både i kontakterna med företag och kommun, motiverar Åke Lindgren valet av Eskilstuna för sin etablering.

Ett 80-tal gäster medverkade vid invigningen och kommunstyrelsens ordförande i Eskilstuna, Jimmy Jansson, klippte banden och förklarade anläggningen för öppnad.

A-förpackning AB
A-förpackning är ett västsvenskt familjeägt emballageföretag med huvudkontor i Mölndal. Företaget arbetar med emballagematerial såsom well, kartong och VCI, plast och kombinationer av dessa. Bland företagets kunder finns företag som ABB, Atlas Copco, SKF, Scania och Volvo. Den nya logistikanläggningen i Eskilstuna är på 4 000 kvadratmeter med option på utbyggnad.

Eskilstuna Logistikpark
En logistikpark på 300 hektar som ligger i direkt anslutning till Svealandsbanan, E20 och Eskilstuna flygplats, mitt i transportflödet till och från Stockholm-Mälardalen.

Bild: vd Åke Lindgren, A-förpackning AB
Fotograf: Eric Robertsson

Eskilstuna-Strängnäs Logistik
Eskilstuna-Strängnäs Logistiks roll är att utveckla en effektiv logistikverksamhet för transporter och lagerhållning av varor från/till Stockholm-Mälardalen och norra Europa. Eskilstuna-Strängnäs har ett strategiskt läge med utbyggd infrastruktur, stort nätverk av logistikföretag och exploaterbar mark i direkt anslutning till järnväg, motorväg och flyg.  Ett utvecklingsprojekt som drivs av Eskilstuna kommun, Strängnäs kommun och logistikföretag i regionen.

Se även:
www.eskilstuna-strangnaslogistik.se

Mer information:
Affärsområdeschef Bernt Arehäll, 016-16 78 32, bernt
@eskilstunalogistik.se
Näringslivsutvecklare Mikael Jonsson, 016-710 84 04, mikael.jonsson@eskilstuna.se