Hushållningssällskapet

Nu är Borgeby Fältdagar fullbokat

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 12:22 CEST

Med mindre än två veckor kvar till årets stora lantbrukshändelse i fält är alla montrar bokade. Rekordmånga 342 utställare. Den positiva utvecklingen fortsätter för mässan.

Intresset för Borgeby Fältdagar ökar. Flera av de stora maskinfirmorna utökar och har bokat större utemontrar jämför med tidigare år.

– Stora vill bli större, summerar Andreas Mårtensson, HIR Malmöhus som sköter alla kontakter med utställarna. Samtidigt märks att mindre, lokala företag med lantbruksanknytning också ökar bland utställarna. Det känns kul att det finns en sådan mångfald, kommenterar Andreas.

Viktigt att synas

Bland utställarna finns allt från de traditionella lantbruksföretagen till banker, lantbruksskolor och entreprenad. Representanter från föreningar, intresseorganisationer och myndigheter finns också på plats. Energiföretagen verkar ha fått mersmak av mässan efter förra årets energitema och är fler till antalet 2013. Det är även fler danska företag än tidigare och fler specialmaskiner på entreprenadsidan inom till exempel trädgård. Allt fler vill stå som egen utställare istället för att samordna sig med andra företag. Trenden verkar vara att man vill lyfta fram och profilera sitt eget namn och sina egna produkter. Det är viktigt att synas på Borgeby Fältdagar.

Ny väg – rekordstort intresse

Inför årets mässa har vi byggt en extra väg inne på området för att få plats med fler företag. På så sätt ökar valfriheten att välja den plats de önskar – ute eller inne i Stortältet. Vägbygget visade sig mycket lyckosamt. Borgeby Fältdagar har bokat in 42 fler utställare än förra året.

Planera ditt besök i förväg genom att söka i vår utställarkatalog på hemsidan.
Årets utställare: http://www.borgebyfaltdagar.se/?page=utstallare_2013&p=1958&m=1401

Öppettider på mässan: 26 juni kl. 9.00-19.00, 27 juni kl. 9.00-17.00

Borgeby Fältdagar i Skåne 26-27 juni 2013

2-dagars mässa i fält. Den naturliga mötesplatsen för professionella lantbrukare i norra Europa. Nya demoodlingar och nya maskinkoncept gör att mässan hela tiden fortsätter att utvecklas. Huvudarrangör är HIR Malmöhus, ett expansivt konsultföretag inom lantbruk och trädgård. Medarrangörer är Hushållningssällskapet Malmöhus och Kristianstad, Lantmännen, Väderstad, Yara samt Färs och Frosta Sparbank. Läs mer på www.borgebyfaltdagar.se