Kikkuli Förlag AB

Nu är den äntligen här!

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2011 21:52 CET

Barn- och ungdomsboken "Karins eldprov" är uppföljare till "Den nya ponnyn", som kom ut på Kikkuli Förlag hösten 2009.

Böckerna handlar om två tjejer, Karin och Nina, som kommer från skilda sociala miljöer. Deras gemensamma idrottsintresse blir den värld som överbryggar detta. Kulturkrockarna blir många och ibland tuffa. De sätter både deras vänskap och relationerna till vuxenvärlden på prov.

-Jag skildrar hur tjejer kan vara starka i olika situationer och på ganska olika sätt, hur det är att våga det svåra och otäcka, upplevelser kring både gemenskap och utanförskap i olika sammanhang. Jag utgår från tjejernas perspektiv på sig själva och sin omgivning där ofta vuxenvärlden skärskådas. Hierarkier både bland barn, ungdomar och vuxna är en viktig del jag belyser, säger författaren Marianne Wallin.

Karins eldprov är Marianne Wallins fjärde bok. Hon är prosaförfattare och skriver romaner både för barn/unga och vuxna.

Den nya ponnyn och Karins eldprov är utgivna på Kikkuli förlag.

Marianne Wallin
360 70 Åseda
tfn 0474-65 07 58 070-556 85 32
fax 0474-434 34
www.meningen.info
marianne.wallin@meningen.info

Anna Lärk Ståhlberg
Kikkuli Förlag
Intagan 260
461 91 Trollhättan
info@kikkuli.com
www.kikkuli.com

Kikkuli Förlag ger ut och säljer hästböcker, barnböcker, ridböcker, föreningsböcker och handikapplitteratur som handlar om olika funktionshinder och funktionsnedsättningar.