Norstedts

Femtio nyanser av honom – läs den på svenska idag!

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2012 10:05 CEST

Norstedts släpper succéromanen som e-bok 2 veckor innan den kommer ut i tryckt form. Köp den på dito.se idag, imorgon finns den hos alla övriga nät-återförsäljare.

Femtio nyanser av honom är den första delen i succéserien om den unga litteraturstudenten Anastasia Steel som dras in i ett passionerat erotiskt förhållande med den framgångsrike företagaren Christian Grey. Serien har haft exceptionell framgång i England och USA.

• Första delen, Fifty shades of Grey, blev i augusti Storbritanniens mest sålda roman sedan försäljningsstatistiken infördes

• Trilogin har sålt i över 20 miljoner exemplar i USA och över 12 miljoner exemplar i Storbritannien

Fifty Shades of Grey är såld till 37 länder och filmrättigheterna till Universal Pictures and Focus Features

Den första boken i E L (Erika Leonard) James succétrilogi Fifty Shades of Grey släpps på svenska i mitten av september 2012 med titeln Femtio nyanser av honom. Del två, Femtio nyanser av mörker, ges ut i november, tätt följd av sista delen, Femtio nyanser av frihet, i januari 2013.

Boken har recensionsdag den 15 oktober.

För mer information om Femtio nyanser av honom vänligen kontakta PR-ansvarig Zandra Thuvesson på zandra.thuvesson@norstedts.se eller 072-537 95 79.

Norstedts grundades 1823 och är Sveriges äldsta förlag, med ambitionen att också vara det modernaste. Vår utgivning omfattar skönlitteratur och fakta och kännetecknas av kvalitet och bredd. Förutom svensk och utländsk skönlitteratur ger vi ut memoarer, biografier, debatt- och reportageböcker, samt fackböcker inom historia, mat, trädgård, djur och natur, nautica, ordböcker, kartor och akademisk kurslitteratur.