Gamlebro AB

Nu är det äntligen dags för "spadtag" i Yllefabriken.

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2017 16:22 CET

I Nyborgs pampiga textilfabrik skapade generationer av Norrköpingsbor ylletyg med världsrykte. Omsorgsfullt tar vi nu tillvara på all den känsla som sitter i väggarna när vi skapar nytt liv i den gamla fabriken. I Yllefabriken planeras bostadsrätter, hyresrätter, kontors- och verksamhetslokaler.

Efter många år i träda fyller vi nu Yllefabriken med liv och rörelse. Det kommande året i form av ett varsamt och hållbart återbruk av huset. Först med alla möjliga hantverkare som gör jobbet och sedan under hösten 2018 med nya invånare i de drygt 100 bostäderna, kontoren och verksamhetslokalerna.

Allt startar med ett ”spadtag” i regi av Karin Milles-Beier, stadsarkitekt och Hanna Domfors, stadsantikvarie samt representanter för Gamlebro AB.

Media är varmt välkomna att delta.

Datum: Torsdag den 26 Januari
Tid: Klockan 11.30-12.30
Plats: Yllefabriken, Garvaregatan 4
Vi bjuder på lättare lunch och trevligt mingel.

Har du frågor eller undrar över något kontakta gärna:
Åse Ringborg på tel. 0730-20 18 53 eller Lars Löfgren på tel. 0730-20 15 95

Nu får den nytt liv, den gamla Yllefabriken vid Gamlebro i hjärtat av Norrköping. Den stora vackra tegelbyggnaden förvandlas till både hyresrätter och bostadsrätter för många olika behov och plånböcker. Här bevaras industrikänslan och den fantastiska rymden. Det ger unika möjligheter för dig som vågar tänka fritt kring hur du vill bo.
De nedre våningsplanen kan bli fantastiska kontor och lokaler för kreativa verksamheter och upplevelser. Projektet genomsyras av ett modernt hållbarhetstänk för att du ska kunna njuta av en grön guldkant på ditt urbana liv.