MacoMedia AB

Nu är det dags för paradigmskifte i affärsvärldens värdegrund!

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 10:19 CET

Matronainsamlingen förenar affärer med socialt ansvarstagande. Nu väljer Lena Törner, entreprenören bakom det framgångsrika Matronanätverket, att för första gången genomföra en egen insamling till förmån för Läkare Utan Gränser och deras arbete med att bekämpa hungerkatastrofen på Afrikas horn. För visst kan man göra affärer och driva företag, samtidigt som man tillför något till omvärlden.

"Ett företag ska verka i samhällets tjänst, inte tvärtom". Lena Törner 1998

- Jag är så fruktansvärt irriterad på alla som bara vill roffa åt sig och ta för sig för egen del. Egoismen och den materiella värdegrunden har dominerat för länge och det är verkligen dags för ett paradigmskifte i vårt affärstänkande. Jag tror att vi överlag är trötta på hur affärsvärlden fungerar med fallskärmar, dubbla bidrag och mutskandaler. Många människor här i västerlandet går omkring och mår mycket dåligt, av den enkla anledningen att det inte förstått vad ett värdigt liv handlar om. Ett värdigt liv – det handlar om att ge.

Insamlingen till förmån för Läkare Utan Gränser pågår fram till december och avslutas med en sopplunch då en av Sveriges mest uppskattade och populära föreläsare, Mia Törnblom, kommer att hålla en inspirationsföreläsning.

Dessutom kommer även ordföranden för Läkare Utan Gränser, Kristina Bolme att berätta om Läkare Utan Gränsers arbete. Titti Schultz blir konferencier. Soppföreläsningen äger rum på Radisson Blu Royal Park Hotel Hotel i Solna. Medlemmarna får givetvis bjuda med sig gäster till föreläsningen så att vi kan öka effekten av insamlingen till Läkare Utan Gränsers arbete.

Ett fåtal platser kvar också till sopplunch och föredrag. Kontakta Lena Törner, MacoMedia AB om du / ni vill medverka som givare till Matronainsamlingen; www.matronanatverken.se eller lena.torner@macomedia.se , tel 070-496 06 08.

MatronaNätverken ingår som en del i utbildningsföretaget MacoMedia AB som startades 1993. För mer information om Matronanätverken, framtidens kvinnliga affärsnätverk, läs mer på www.matronanatverken.se eller maila lena.torner@macomedia.se ,070-496 06 08.
För mer info om MacoMedia AB, läs mer på
www.macomedia.se.