Mongara AB

Nu är det jul igen - eller CSR på riktigt?

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 15:27 CET

Jag upptäckte det i helgen. I det stora varuhuset har man pyntat upp med alla julpynt som vi bara "måste" köpa till jul. "CSR på riktigt" blev verklighet för oss och våra kunder runt 1997 då vi slutade skicka julkort, laxar, champagne som julhälsning. Vi har sedan dess istället stött bland annat läkare utan gränser, Stadsmissionen och ActionAid. Under de här åren har våra kunder fått allt från vatten, getter, höns till barnmorskor. Eller rättare sagt ni har skänkt pengar till dessa ändamål via oss.

Vi letar alltid efter ett projekt där vi själv kan bidra inte bara med pengar utan även med det vi gör i vårt arbete. I år 2012, har vi nu hittat ett sådant projekt "The Free Project".

I detta arbete får vi, tillsamman med projektledaren Camilla, bygga kanal och marknadsföringsplan, sätta upp ramar för närvaro i sociala media och sist men inte minst dela med oss av vår erfarenhet av att driva projekt och förändring med energi och engagemang.

Om du tror på samma tanke som vi, ta med dina kollegor till Fasching 9 nov och möt oss och Camilla där. Enklast köper du din biljett här.

Camilla kommer gärna ut till ert företag, för att berätta om hur pengarna kommer att användas samtidigt som ni stödjer projektet. Kanske något för julfesten? Gå till projektets hemsida för kontaktuppgifter.

- Anders Lindh, VD Mongara

Mongara har bidragit till förändring och verksamhets- utveckling av företag och organisationer i snart 20 år. För en del kunder är det vi som genomför utbildning inom ledarskap, kommunikation och affärsutveckling. För andra frigör vi förbättringsmöjligheterna genom att arbeta med utvecklings och innovationsprocesserna hos dem. Alltid med mod och kraft som ger dig konkreta resultat!