Ekologiska T-shirts

Nu är det lätt att hitta ekologiska julklappar

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 11:05 CEST

Det kan vara svårt att veta vad man ska ge bort i julklapp till sina nära och kära. Vill man dessutom ge bort en ekologisk eller miljövänlig julklapp så blir det ännu svårare.

Det vill butiken Ekologiska T-shirts råda bot på och har därför skapat en kategori med bara julklappstips. Där kan man i lugn och ro titta runt i utvalda delar av utbudet av ekologiska kläder som bambustrumpor, huvtröjor, t-shirts och tygkassar. Man kan dessutom enkelt få förslag på julklappar för killar, tjejer eller barn.

- Vi vill att det ska vara lätt att hitta det man söker i butiken och kring jul är det många som är stressade och måste hitta julklappar snabbt. En kategori med julklappstips är ett sätt att underlätta för kunden att hitta något som passar och då också göra ett miljövänligare val säger Fredrik Nordin på Ekologiska T-shirts. Med tanke på hur mycket julhandeln omsätter varje år så bör det finnas ett miljötänk med i bilden, köp färre julklappar av bra kvalitet och som är producerade på ett schysst sätt avslutar han.

Bland de ekologiska julklappstipsen hittar du denna svarta ekologiska huvtröja från Earth Positive. Vill man ge bort något att värma fötterna i så är dessa strumpor i bambu från Bam ett bra alternativ. Rosa och snygga är de dessutom. Naturligtvis finns ett stort utbud av t-shirts i ekologisk bomull eller bambu med bland julklappstipsen. Kolla in denna t-shirt till exempel från engelska Red Robot som har ett tydligt miljötema med sina stiliserade vindkraftverk i trycket. Sist men inte minst behöver man en tygkasse att bära hem sina presenter i och vad kan då passa bättre än en tygkasse i ekologisk bomull? Den finns i flera olika färger.

Nu hoppas vi på en riktig grön jul!

Ekologiska T-shirts är en ekologisk t-shirt butik på nätet. Här hittar du ekologiska kläder i olika stilar som skate, surf, fashion och streetwear. Snygg design och hållbarhet i skön kombination. Vi vågar påstå att vi har det bästa utbudet av ekologiska t-shirts på nätet, ta en titt och bedöm själv!

Vi gillar miljövänliga och snygga t-shirts
Vi är noga när vi väljer ut vilka t-shirts vi ska sälja. Alla våra märken använder sig av ekologisk bomull och textilier som är certifierade av antingen SKAL, Oeko-Tex®, Control Union eller ECOCERT som garanterar giftfri produktion utan bekämpningsmedel.
Senaste tillskottet i sortimentet är avdelningen för vintage t-shirts. Kan det bli miljövänligare än att återanvända alla snygga t-shirts som finns där ute?

Eftersom vi strävar mot att hålla en miljövänlig linje så långt det går skickas våra t-shirts i 100 % biologiskt nedbrytbara påsar.

Bra service och alltid fraktfritt
Vi svarar alltid på våra kunders frågor och hjälper till så gott vi kan. Undrar du något så är du självklart välkommen att kontakta oss. Det ska vara enkelt och roligt att handla t-shirts hos oss, därför har vi snabba leveranser och alltid fri frakt oavsett hur mycket eller lite du beställer!