RB Sportline

Nu är Krankcykeln här! Spinning för överkroppen!

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 21:30 CEST

Spinningcykelns fader, Johnny G, har gjort det igen! Spinningcykeln blev som bekant ett fenomen och här kommer nu nästa, och kanske ännu effektivare, träningscykel - Krankcycle.
Krankcycle är en spinningcykel för överkroppen och det är den första träningsformen som bygger kondition genom fokus på överkroppen. Den representerar en ny teknik som gör att man bygger kondition, styrka, bålstabilitet samt bränner kalorier på ett mycket effektivt sätt.

Krankcykeln vänder sig till en mycket stor och varierad målgrupp som få maskiner på marknaden idag kan erbjuda. Den kan lika lätt användas av rullstolsbundna personer, som här får ett överlägset träningsredskap mot vad marknaden hittils har kunnat erbjuda, som personer utan handikapp.
Det är en unik form av crosstraining i och med att överkroppen aktiveras istället för benen och passar därför alla typer av utövare.

Förutom tuffa spinningpass så är krankcykeln även ett redskap sjukgymnaster, rehabkliniker, sjukhus m.fl kommer att ha stor nytta av. Kranking är definitivt ett av de bästa sätten för personer som har eller har haft någon skada i arm, axel eller överkropp att sköta sin rehabiliteringsträning på.

RB Sportline är auktoriserad återförsäljare för krankcycle och vi besöker intresserade gym, företag, rehabkliniker m.fl med en democykel så de får se och prova den.

Är du intresserad? Ring och boka ditt besök på 070-6728476 eller mejla till info@rbsportline.se

Rickard Björklund
RB Sportline

RB Sportline är totalleverantör av träningsmaskiner och träningsredskap och kan erbjuda allt ifrån minsta träningsredskap för hemmabruk till marknadens absolut bästa maskiner från Matrix för de största gymanläggningarna.
Kundservice har alltid högsta prioritet och vi erbjuder en personlig kundservice och support alla dagar i veckan, året runt mellan 09.00 och 21.00.

Som kund får du all den hjälp du behöver från dag 1 med planering av det nya gymmet eller träningsanläggningen. Du får tips och råd om vilka och vilken typ av maskiner du behöver efter dina önskemål om hur ditt gym ska se ut. Har du sedan en ritning eller måtten på lokalen du ska installera gymmet i så kan du få se din anläggning i en 3-D ritning hur den kommer att se ut när den är klar med maskiner och allt. En inbjudan till att komma och se och prova maskinerna får man alltid och då får man även en möjlighet att göra en del justeringar i ritningen om man vill.

En annan väldigt viktig sak med att anlita RB Sportline är att maskiner, redskap och reservdelar alltid finns på lager och leveranstiderna är korta.
De maskiner och redskap vi erbjuder är bästa tänkbara, det är Matrix, Johnson och Vision när det gäller maskiner och där är Matrix flaggskeppet, och då inte bara av de nämnda utan det gäller hela marknaden. Övriga redskap som till exempel skivstänger, viktskivor, hantlar etc kommer från Casall och deras utrustning har funnits på marknaden i 30 år vilket talar sitt tydliga språk vilken kvalité de har.

Förutom nämnda märken har man också Monarks utbud av testcyklar och rehabcyklar som till exempel sjukhus, rehabkliniker, idrottsföreningar, räddningstjänsten med många flera över hela världen använder sig av.

Ring eller mejla RB Sportline så får du den hjälp du behöver för att få ditt gym perfekt!