Roleco Sverige

Nu är vår nya utbildningsverksamhet klar

Pressmeddelande   •   Jan 03, 2010 16:22 CET

Med denna nya modell hoppas vi kunna revolutionera egenkontrollen av livsmedelsproduktion och samtidigt lyfta den gamla beprövade metoden, HACCP till nya höjder.

Ett kompendium med utbildningssteg har utarbetats, där säkerhet och kontroll av livsmedelsprocess utifrån företagats olika nivåer beaktats.

Tidigare har stor vikt lagts på kunskaper i HACCP där huvudsakligen företagts ledning tagit del av haccp som i grunden är mycket avancerad kunskap på akademisk nivå.

Med vår nya modell kallad "ASL" öppnar nya spännade möjligheter, som innebär kunskpaslyft för alla inom livsmedelsproduktion. Oavsett arbetsuppgift och ställning.

Styrning sker utifrån ett speciellt analys mönster där speciella sk "styrlägen" är det aktiva redskapet. Tidigare de mer kända kontroll punkterna är borttagna beroende på att det innebär stort adminstrativt krångel och upplevs svårtolkat av de flesta livsmedesföretagare som deltagit i "utarbetsfasen" inför upprättandet av ASL.

Roger Södervall

Tfn +46 (0)8-55923324. Mbt +46 (0)734-199521