Idus förlag

Nu blir det mera Kråke!

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2014 11:06 CEST

Han dyker ifrån kanten, rakt ner mot ringen och glider med armarna rakt fram, som ett spjut genom vattnet.

Kråkes bästa dag – Efter de populära bilderböckerna om Kråke kommer nu kapitelböcker att läsa själv. Kråke, som det tidigare getts ut ett trettiotal bilderböcker om, har nu lämnat förskoleåldern och blivit några år äldre. Böckerna bjuder in till läsning och skapar nyfikenhet och spänning.

Den här dagen ska kompisen Ludvig sova över, men innan dess ska de hinna med att åka till simhallen, äta pizza och gå på bio.

Marie Bosson Rydell har tillsammans med illustratören Jessica Lindholm skapat Kråke. Marie är född och uppvuxen i Varberg. Hon är utbildad djurskötare, simlärare och förskollärare. Marie driver sedan drygt tio år tillbaka Bokmakeriet Klaton AB där hon gjort en del läromedel, samt skrivit ett fyrtiotal böcker – de flesta om Kråke. Marie är aktiv inom Friluftsfrämjandet och Svenska Brukshundklubben.

Jessica Lindholm har illustrerat en lång rad barnböcker där Kråke, Vilma och Bus med Svea är några exempel. Hon illustrerar läromedel och tidningar samt ger ut egna kollektioner av julkort.

Titel: Kråkes bästa dag ISBN: 978-91-7577-047-5
Författare: Marie Bosson Rydell Bild: Jessica Lindholm

Provläs boken: http://np.netpublicator.com/netpublication/n00062033
Högupplösta bilder: http://www.idusforlag.se/pressmaterial

För recensionsexemplar och frågor, vänligen kontakta:
Ulrika Slottner, Idus förlag
ulrika@idusforlag.se

Kontakt direkt med författaren:
Marie Bosson Rydell
kalvhage@telia.com

Kontakt direkt med illustratören:
Jessica Lindholm
mail@jessica-lindholm.com

Idus förlag, bokförlaget med hjärtat hos författarna.