Svenska Friidrottsförbundet

Nu börjar inomhussäsongen på allvar

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2010 09:43 CET

I helgen drar friidrottens inomhussäsong igång på allvar. Landslaget tävlar idag i 5-nationslandskampen i Glasgow och samtidigt går ett par högintressanta tävlingar på hemmaplan. Kommande två veckor blir intensiva med Samsunggalan i Göteborg och GE Galan i Stockholm.

Idag lördag 30 januari tävlar landslaget i 5-nationslandskampen i Glasgow. Motståndet blir tufft då Sverige möte Storbritannien, USA, Tyskland och en Samväldeskombination. Tävlingen går på eftermiddagen idag och www.friidrott.se sammanfattar resultaten ikväll.

Direktkontakt med truppen via förbundskapten Stefan Olsson, 070-349 21 41.

Svenska truppen: www.friidrott.se/elit/uttag/uttag10i.aspx#glasgow

Mer info om landskampen, startlistor och resultat: www.uka.org.uk/uka-major-events/2010/aviva-international-match/

På hemmaplan arrangeras i helgen bland annat Norrköping Indoor Games med bland annat Joni Jaako, 400 m och Angelica Bengtsson, stav.

I morgon söndag 31 januari arrangeras Raka Spåret av Spårvägens FK i Sätrahall i Stockholm. Tävlingen har samlat en mängd andslagsaktiva, bland andra Mattias Claesson och Oskar Käck, 1500 m, Nicklas Wiberg, 60 m och stav, Sandra Wagner, 400 m, Nadja Casadei, 200 m, Angelica Bengtsson och Hanna-Mia Persson, stav.

Mer info om Raka Spåret: www.rakasparet.se

Presschef Raka Spåret: Johans Storåkers, 070-940 78 75.

Läs allt om helgens friidrott på www.friidrott.se

Mer information:
Fredrik Trahn, presschef Svensk Friidrott, 070-913 67 96, fredrik.trahn@friidrott.se