Östersundshem

Nu börjar Östersundshem bygga stadens nya landmärke

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2013 13:27 CEST

Om ett och ett halvt år ska Östersunds nya landmärke och ett av Norrlands högsta hus stå klart. Startskottet för bygget går torsdag den 25 april klockan 12.
– Därmed tillför vi inte bara eftertraktade hyreslägenheter till bostadsmarknaden, vi bidrar även till att sätta Östersund på kartan, förklarar Bengt Rådman, vd, Östersundshem.

Östersunds nya höghus blir 16 våningar högt och kommer att innehålla 56 hyreslägenheter. Utsikten blir magnifik, vilket kommer att visas i samband med byggstarten.
– Den som vill får åka upp med en lyftkran och blicka ut över staden och omgivningen från den position där huset kommer att byggas. Det blir en upplevelse, berättar Bengt Rådman.

Förutom lyftkranen och möjligheten att se det sceneri som framtida hyresgäster kommer att njuta av, finns styrelseordförande Tord Andnor, vd Bengt Rådman och Skanskas regionchef Marcus Andersson på plats.

Representanter från Östersundshem, Skanska och kommunen finns på plats och är tillgängliga för intervjuer.

Varmt välkommen till en historisk dag!
Tid: torsdag 25 april klockan 12.00.
Plats: Kvarteret Valhall, Skanskas byggarbetsplats Fagerbacken (24), Östersund.

Katarina Rhensbo, kommunikationsansvarig, Östersundshem
katarina.rhensbo@ostersundshem.se
063-14 04 37

Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med drygt 5100 lägenheter och 250 lokaler/förråd. Utifrån visionen att skapa hemlängtan, erbjuder bolaget hem anpassade till alla människors behov i livets olika skeden. Med visionärt byggande medverkar Östersundshem till att förverkliga regionens tillväxtmål. Bolaget omsätter ungefär 291 miljoner kronor och har ett 40-tal anställda. Bonusboende, vårt seniorkoncept, finns för dig som fyllt 60 år.