Bambee.nu

Nu finns bambee.nu på my newsdesk.

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 20:36 CET

Vi är ett familjeföretag. Det är en av våra styrkor tycker vi, att vi sträcker oss över tre generationer. Det är inte alltid lätt att enas, men resultatet kommer att bli ett brett sortiment som många kan uppskatta. Vi har Webbshop,bambupartyn & lagerförsäljning. Vi har också miljövänliga leksaker från Ekoleko. Bambu badlakan, tvättnötter och annat smått och gott.

Vi värnar om miljön och säljer bla ekologiska bambukläder för hela familjen. Mjuka och snygga, modekläder. Kul kläder ÄR kul för miljön.

Vi letar efter roliga fina bambukläder till ett som vi tycker bra pris. Det ska inte vara dyrt att värna om miljön.

Lite fakta om den fantastiska bambun: ur miljösynpunkt är bambu ett bra alternativ, speciellt om man jämför med bomull. Bambu är i sig vattenbärande vilket gör att bevattning inte behövs i större utsträckning. Pga detta är bambun känd för att just förbättra jordmånen på det land där den odlas, den klarar sig på regnvattnet. Bambu behöver inte besprutas med kemikalier eller konstgödslas då den växer snabbt ändå.

Bambu är ett helt fantastiskt material som passar utmärkt i kläder man har närmast kroppen. Det känns lyxigt, är mjukt och följsamt.

Materialet har mycket god absorbtionsförmåga. Det absorberar 3-4 gånger så mycket som bomull och torkar mycket snabbare. Bambu andas och känns behagligt svalkande när det är varmt och det värmer bra när det är kallt.

Materialet är också naturligt svamphämmande vilket gör att det är utmärkt i strumpor, träningskläder och kläder du packar upp och ner när du är på resande fot. Bambuns svamphämmande och antibakteriella egenskaper brukar kallas Bamboo-kun.

Vi har också ett "pantsystem" hos oss där du kan byta in dina gamla bambukläder mot nya, återbruk.

skickar de fläckfria, rena hela kläderna på billigast sätt till oss. När vi granskat kläderna och ser att de motsvarar din beskrivning så betalar vi frakten.

Du får sedan poäng som baseras på försäljningssumman som du kan använda till nya varor i butiken.

På så sätt kan du sedan växla in/panta de bambukläder som du köpt hos oss till nya kläder när du eller babyn använt dem färdigt.

Välkommen in på bambee.nu för frågor, funderingar eller helt enkelt för att titta runt.

Vi är ett familjeföretag. Vi säljer ekologiska bambukläder för hela familjen. Kul kläder är kul för miljön. bambee.nu.

Vi säljer från webbshoppen, hemmapartyn(bambuparty), viss lagerförsäljning och på en del lokala marknader.