Öppna Stadsnät AB

Nu finns Boxer via fiber i Öppna Stadsnät

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2017 13:58 CET

Idag passerar kommunikationsoperatören den magiska gränsen 100 tjänster i och med att Boxer, en av Sveriges mest populära operatörer, ansluter sig till Öppna Stadsnät med fyra olika bredbandshastigheter.
—Det här en historisk dag för oss där vi firar med tårta. Vi är väldigt stolta över den fantastiska resa som vi gjort på mindre än tre år då Öppna Stadsnät grundades. Det finns över 10 tjänsteleverantörer att välja bland och tillsammans förmedlar de över 100 olika tjänster till våra kunder, säger Öppna Stadsnäts vd Stefan Tengvall.

Fyra tjänster från Boxer

De fyra hastigheterna som Boxer tillhandahåller i Öppna Stadsnät kommer vara med upp- och nedhastigheterna 10/10, 100/10, 100/100 och 250/100.
—Boxer vill ge så många hushåll som möjligt frihet med fiber. Vi vill finnas överallt och är glada över att ännu fler av befintliga och nya kunder genom det här avtalet, nu kan köpa bredband av oss, säger Jonas Lönnquist, VD på Boxer.

Omtyckt tjänsteleverantör

Av Öppna Stadsnäts över 100 tjänster så finns bland annat tjänster för internet, telefoni, tv och olika typer av paketeringar.
—Vi är väldigt glada att Boxer nu är anslutna till Öppna Stadsnät. Boxer är en välkänd och mycket omtyckt tjänsteleverantör och jag är säker på att detta tillskott kommer uppskattas av många av våra kunder, nya som befintliga, säger Stefan Tengvall.
Anslutna tjänsteleverantörer i Öppna Stadsnät är nu AllTele, Bahnhof, Bredband2, Bredbandsbolaget, Boxer, Com Hem, Ownit, T3, Tyfon, Universal och Viasat.

Vill du ha mer information?

Anna Klingsäter                                                               Fredrik Hallstan
PR-ansvarig                                                                     Presschef Boxer
072-964 96 71                                                                 0761-15 38 30
pr@oppnastadsnat.se                                                    press@comhem.com

Öppna Stadsnäts affärsidé är enkel – att tillhandahålla neutrala och öppna stadsnät för att ge konsumenterna de allra bästa förutsättningarna vad gäller priser och utbud.

Vi ansvarar för drift och underhåll av stadsnät där alla leverantörer ges exakt samma möjligheter att leverera tjänster. Vi vill vara det neutrala alternativet som inte ägs av en tjänsteleverantör då det finns risk för monopol i dessa nät. Vi värnar om den fria konkurrensen.