Devolver AB

Nu finns ett av världens största musikbibliotek i Facebook!

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2010 10:24 CET

Den 15/11 lanserar Intertext Marketing AB sin tjänst /from a friend. Tjänsten är en metod att marknadsföra musik i sociala media i de skyltfönster systemet skapar direkt i sociala media, bloggar webbsidor och community´s.

För exempel, se: http://apps.facebook.com/fromafriend
Musiken som i dagsläget består av downloads, men som i snar framtid kommer att kunna levereras i andra former, kommer från Göteborgsföretaget InProdicon. InProdicon kan idag leverera en av världens största musikkataloger med mer än 10 miljoner låtar. Katalogen innehåller i princip all musik som har utgivits av skivbolagen i Norden de senaste 40 åren.
Intertext Marketings AB:s lansering av /from a friend i Facebook innebär att användare nu har till gång till ett av världen största musikbibliotek och kan rekommendera, provlyssna och köpa musik i Facebook utan att lämna sidan.  Bland andra funktioner som blir en konsekvens av användandet av Facebook är att artister och musikkonsumenter kommer närmare varandra. Fansen kan rekommendera för sina vänner och få ersättning för det, vilket är helt i linje med de trender vi ser bland artister som frekvent använder Internet för att marknadsföra sin musik.
/from a friend

Ivan Wåhlström