Swentech Utbildning AB

Nu finns senaste versionen av IPC-A-610 på svenska

Pressmeddelande  •  2011-03-17 18:33 CET

IPC-A-610 är den kanske mest populära av IPC:s alla standarder

Version E av denna välkända standard släpptes i april 2010. Version E innehåller 809 färgfoton och illustrationer (varav 165 nya eller uppdaterade) som visar acceptanskrav för elektronikmontering. Standarden har reviderats för att bli ännu tydligare och noggrannare. Dokumentet överensstämmer med krav som finns i andra industrigemensamma dokument och det används tillsammans med material- och processtandarden J-STD-001.

Standarden är ett måste för alla som arbetar med kvalitetssäkring eller elektronikmontage; granskare, operatörer och instruktörer. Föregångaren, version D finns bl.a. på engelska, svenska, finska, polska och ryska.

Nu är alltså den svenska översättningen av version E klar och standarden går att beställa hos distributören Swentech.

Mer information kan fås genom

Maisa Ek (maisa.ek@swentech.se)
Marknadsföring

SWENTECH UTBILDNING AB

Maisa Ek

Swentech Utbildning är auktoriserat av FMV att hålla utbildning och utfärda behörighetsbevis inom mjuklödning och ytmontering (FSD5115 och FSD5117). Swentech är medlem i IPC och officiell distributör av IPC-standarder. Våra instruktörer är certifierade enligt FSD- och IPC-standarder. Vi har flera decenniers samlade kunskap inom elektronikutbildning.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom